Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtning af sidste års haner  (Læst 1216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Slagtning af sidste års haner
« Dato: 03 Marts , 2018, 15:31 »
Så - endelig har jeg taget mig sammen og fået slagtet de haner der ikke skal indgå i dette års avl. Undtagen en dejlig grå Barnevelder - han er helt fremme i skoene, så det er lidt svært at sige farvel til ham.
Men - ja hvis nu der er ne der kunne bruge ham. Han er af fin avlsstamme, så - hvis du er  interesseret så......
Men væk skal han. Jeg har valgt at i år er det kun dværghaner der skal indgå i avl. To fine små fyre, den ene fra Holland den anden fra Sønderjylland  ;).

Der er 3 damer der er særlig udvalgt til disse herre, men de er ikke i æglægning endnu.

Lene Skelmose

• Gæst
Sv: Slagtning af sidste års haner
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2018, 12:33 »
Kender godt det der med at skulle tage sig sammen. Det kan fil'me være svært. Har 4 ældre høner der burde have været slagtet i efteråret inden de begyndte at fælde. Det blev de så ikke. Efter fældningen tænkte jeg at de lige så godt kunne få vinteren med og få noget huld - så kunne jeg tage dem inden de nye kyllinger kom. Og nu..... De får til efteråret - Men så SKAL de altså også væk!!!! 

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2018, 08:08 »
Nå ja forresten - så har vi besluttet at vi ikke skal have kyllinger i år. I stedet skal hønsehuset mm renoveres lidt - så faktisk kan de få et helt år mere.

Da jeg var ved dyrlæge med min gamle hund sagde hun med et smil at mine høns vel også var sådan en 17 år gamle som de blev passet op. Tja hvem ved hvor det ender  :)

Offline Lilli

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2018, 11:33 »
Manden går også og snakker om at de gamle damer skal væk, men han vil ikke gøre det selv. Syntes godt nok også det er svært, og det bliver ikke før til efteråret. De er jo så tamme og tillidsfulde, går nærmest på mine fødder når jeg kommer ud til dem og har lidt godt med. :)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 05 Marts , 2018, 21:38 »
ja, det kræver noget at slagte - men den hane vi fik her til aften - uhm og sovsen  /o.