Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny hønseejer, med lidt spørgsmål :-)  (Læst 1061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline haislund

• Passiv bruger
Ny hønseejer, med lidt spørgsmål :-)
« Dato: 12 Februar , 2018, 12:30 »
Hej allesammen, er netop blevet medlem af denne side..!

I er sikkert blevet stillet dette spørgsmål ret mange gange, og hvis der allerede er tråde igang omkring emnet må i gerne henvise dertil.

Jeg har et brugt hønsehus med stor gård til, hvordan skal jeg gøre den ren før nye høns flytter ind? Er det nødvendigt, eller blot en bekymring fra min side?

Jeg skal snart ud for at hente nogle høns et sted og en hane et andet sted. Hvor lang tid skal jeg have dem gående i huset før jeg kan lukke dem ud?

Ser frem til at modtage nogle svar fra jer. På forhånd tak!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Ny hønseejer, med lidt spørgsmål :-)
« Svar #1 Dato: 12 Februar , 2018, 12:50 »
Velkommen til forum.

Hvor "beskidt" er hønsegården? Og hvor lang tid siden er det, at der har gået høns der sidst?

Hvis du orker, er det altid en god idé lige at fjerne et spadestik i hele gården og strø efter med grus. Så er det hele pænt og rimelig tørt for de nye høns. En balle halm i ny og næ, når hønsene er kommet til, vil de også sætte pris på. Når halmen formulder, kan du en gang om året køre det øverste lag væk igen, strø med grus igen osv. osv.

Du kan lukke hønsene ud i gården fra dag 1. Når de har været i gården i en uges tid kan du også begynde at lukke dem ud i haven. Kald på dem ved aftentid og hav lidt lækkerier ved hånden, fx en håndfuld majskerner eller undulatfrø, så skal de nok hurtigt finde ud af hvor de bor.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"