Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal jeg være bekymret?  (Læst 1258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MS9870

• Passiv bruger
Skal jeg være bekymret?
« Dato: 13 November , 2017, 08:46 »
Hej alle :)
Jeg er helt ny her, og næsten lige så ny i at holde høns. Min datter fik en hønemor med 5 daggamle kyllinger til hendes konfirmation i maj. De har hjemmebygget hønsegård, med hævet hønsehus ca. 1 m. over jorden.
De stortrives og vi nyder at have dem :)

Nu til mit problem.. Igår opdagede jeg et hul på jorden ved siden af hønsegården, ca 7 cm. i diameter, inde i hønsegården var der, hvad jeg går ud fra var et udgangs hul med ny opgravet jord. Der er ingen skader på høns og de virker ganske rolige og trygge. I morges var der så atter ny opgravet jord inde hos dem, stadig ingen skader på dem og igen virker de som de plejer..  <S
Det skal lige siges hegnet er gravet 40 cm ned på alle andre sider, med tænker om manden måske "glemte" et sted da han lavede det og det er det "fjenden" har opdaget.

Er der nogen der har et gæt til hvad der kommer på besøg og om jeg skal være bekymret?  <P

Offline Benedicteoe

• Bruger
Sv: Skal jeg være bekymret?
« Svar #1 Dato: 13 November , 2017, 09:18 »
Hej og velkommen til 😊

Det er jo rottetid nu, så det er mit bud ...

Husk at få fjernet alt maden hver dag, ellers kommer den igen 😉

Offline Majbrittbo

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 November , 2017, 17:02 »
40 cm ned er vist ikke nok- mener det er mindst 60 cm og gernemere og helst bukket for neden så den i jorden  har form som et L altså 60 ned og 25 ud nede i jorden, så burde de ikke ku grave sig ind- og ej heller ræve. 😊
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 November , 2017, 17:48 »
Næsten 100% sikker på det er rotter - desværre! Ring til rottemanden, så får du hurtigt afklaring og han kan give dig tips og råd (og gift) til hvordan i kommer nemmest af med dyret! Jeg kan anbefale en rottesikker foderautomat - kan nemt Googles. Det virker rigtig godt👍
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster