Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: flot hane  (Læst 1511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
flot hane
« Dato: 11 ſeptember , 2017, 13:14 »
Jeg ved ikke hvad i andre synes om min hane. Men jeg synes den er utrolig flot. Den er 27 uger og har 2 søstre på samme alder. Jeg går kun og venter på at de vil begynde at lægge æg.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Margrethe

• Bruger
Sv: flot hane
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2017, 22:33 »
Billedet er lidt rystet. Det er svært at se ham tydelig. Han ser meget rød ud. Næsten som en RIR?

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Oktober , 2017, 06:09 »
Det er en barnevelder. Ruget af æg nede fra walter. Og ja billedet er lidt rystet. Det er nok mig der ikke er den fødte fotograf.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Oktober , 2017, 08:54 »
Barneveldere ER flotte fugle. Jeg synes næsten de dobbeltsømmede høner er flottere end hanerne - det fine-fine fjermønster er fantastisk.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2017, 09:28 »
ja de er meget smukke. Men her i torsdags den 5. oktober var de 7 mdr. så hvor længe endnu skal jeg mon vente på at de lægger æg. Hanen har galet rigtigt siden den 1. september. Som om den vidste at den skulle vente til naboen var flyttet.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 Oktober , 2017, 20:59 »
Barneveldere er langsomme til at vokse og blive modne, det er bagsiden af al skønheden :-)
Nogle maraner, nogle araucana.