Jeg har samme problem, 9 høns og 4 høniker fra slutning af feb., hvor den ene af dem nok ikke er begyndt at lægge æg endnu, og jeg får mindre og mindre æg. De sidste dage har der været et stort og en-to små. Så min plan er også at vente med at lukke dem ud i det fri, de har ellers fået lov til at komme ud fra hønsegården ved middagstid, men det skal vist til at være slut

Vores hane er meget god til at finde mad til dem og lokker dem ud i marken med hvede flere gange om dagen, selvom de ved at de bliver jaget væk når jeg opdager dem. Så mon ikke han også er god til at vise dem gode æggesteder

De er tjekket for lus

Skal så nok også lige siges at jeg har problemer med at de vil gå skruk, har næsten lige (et par uger siden) afskrukket to, og en for 1½ mdr. siden - da hun havde lagt i 5½ uge syntes jeg at nu var det nok, tog hende ud og satte et net foran redekassen, det var kun hende da lagde æg i den dobbelte redekasse, så det gik ikke ud over de andre

+ at en af mine unge høns fra feb. i år har lagt sig i slutningen af sidste uge, hun er lidt svære at afskukke, for hun finder mange muligheder for at komme ind og lægge sig der hvor skuffen stod, men tror jeg endelig har lykkes af få lukket mulighederne

Syntes det er lige rigeligt, når de vil ligge så længe som over 5 uger, så hellere stoppe dem med det samme.
Min erfaring med australorps, er at de er lidt senere til at begynde med at lægge æg end f.eks. sussex. Jeg har 3 rene australorps de var godt ½ år før de begyndte, har også sussex fra sidste år, de var rundt 5 mdr, og mine blandinger af sussex fra i år var ca. 4½ mdr., hvor i mod min ene blandings australorpsne var lige rundt 6 mdr., og den sidste nok ikke er begyndt endnu