Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En heldig kylling :)  (Læst 945 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
En heldig kylling :)
« Dato: 27 August , 2017, 10:53 »
Jeg havde i fredags hjulpet to kyllinger til verden. De andre æg var klækket dagen før, og nu lå de to tilbage. Der havde været hul på begge i et døgn, og jeg var sikker på at de ville gå til, hvis jeg lod dem passe sig selv, så jeg tog chancen. De var lidt skravlede at se til de første timer, men de tørrede jo og kom på benene. D.v.s. den ene gjorde. Den anden var stjernekikker i svær grad og tumlede rundt.
Nå, men de kom ind til de andre i varmekassen, og så gik jeg og holdt lidt øje indtil kl. 14, hvor vi fik huset fuldt af gæster, der var indforskrevet i anledning af min mands runde fødselsdag.
Blandt gæsterne var der også børnebørn, og især de to piger blev straks ramt af medfølelse og en uimodståelig trang til at hjælpe det lille pjevs.
Hele eftermiddagen tilså de med korte intervallen patienten, der blev forsøgt håndfodret og -vandet, hovedet blev forsigtigt holdt i den korrekte stilling og den var i det hele taget meget i hænder - gode hænder.
Da vi nåede aften var kyllingen rask, hovedet sad som det skulle og alle var glade, ikke mindst de små sygeplejersker  ;D
Hav en god søndag  <I
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline migselv

• Passiv bruger
Sv: En heldig kylling :)
« Svar #1 Dato: 27 August , 2017, 11:02 »
En dejlig historie  :) Det er altid godt med gode hjælpe-sygeplejersker! ;)
Tillykke med manden, og fortsat god søndag