Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gode råd om sammensætning af høns  (Læst 905 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skouwilse

• Passiv bruger
Gode råd om sammensætning af høns
« Dato: 21 August , 2017, 13:55 »
Hej søger råd omkring hvordan jeg bedst sætter min kommende flok sammen ? Jeg skal hente 11 høns i forskellige aldre hos en og tre høns hos en anden de er ca 15 uger og en hane hos den sidste hanen er bror til fire af de 11. Er det bedst jeg henter alle 15 på en gang også sætter dem i huset sammen om aftenen jeg er i tvivl om hvad den bedste løsning vil være hanen vil også være omkring 15 uger hvad ville i gøre når de skal føres sammen ? På forhånd tak

Offline Majbrittbo

• Bruger
Sv: Gode råd om sammensætning af høns
« Svar #1 Dato: 21 August , 2017, 15:01 »
Forrig lørdag hentede jeg 5 høns(kyllinger, ca 12 uger og 9-10 uger) 2 forskellige steder. Satte dem i kyllingehus og lod stå åben til gård men uden adgang til græs. Her var de kun kort tid- de ville ud.... så åbnede til græsset en 1/2 time senere. Skal siges de 3 var vand til at gå frit og de 2 i en stald. Så luft forskellige forhold. Har ingen problemer haft med at sætte sammen fra 2 forskellige og de 2 af dem er nok 2-uger? yngre... kan ses i str, men hold da op de trives og hygger sig.
Tror bare du skal hente alle samtidig og evt lige bytte lidt rundt på nogle/alle kyllinger, altså bytte kasse så de lugter ens...luk låg (så de falder til ro og vent 1/2 time sæt alle i hønsehuset og lad dem selv gå i gården/volieren.  Jeg hentede alle tidlig formiddag- så havde de hele dagen til at vænne sig til alt det nye.😊👍 held og lykke.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Skouwilse

• Passiv bruger
Sv: Gode råd om sammensætning af høns
« Svar #2 Dato: 21 August , 2017, 16:08 »
 :D tusind tak for dit svar dejligt at høre det er gået super for dig. Tror jeg skal lade være med at bekymre mig for meget 😂