Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan de sove uden hønemor i nat og de mange næste... ?  (Læst 857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibekejohnbeck

• Passiv bruger
  • 6 Wyandotter i Hesselballe med hund og bier :-)
Kan de sove uden hønemor i nat og de mange næste... ?
« Dato: 03 August , 2017, 20:53 »
Hej,
Hønemor hakker i dag vildt efter hendes 8 kyllinger, der er 4,5 uge. Det er tydeligt at de ikke tør komme i nærheden af hende. Hun har også lagt sit første æg i dag og er åbenbart klart til at komme tilbage til sin egen flok.
Kan kyllingerne klare sig om natten ? De har en stor transportkasse med masser af spåner og halm og tæpper rundt omkring. Jeg har "hegnet" kyllinge hønsegården ind med presenning, så der ikke kommer vind derind. Mon ikke det går ??

Jeg overvejer evt. en varmepude på laveste trin. Hvad tænker i om det ??

På forhånd tak.

Vibeke

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Kan de sove uden hønemor i nat og de mange næste... ?
« Svar #1 Dato: 04 August , 2017, 05:49 »
Nu har kyllingerne klaret den første nat, inden du fik et svar på spørgsmålet  ;)
 Det er jo lidt tidligt, at skrukmor har bestemt, at de små skal klare sig selv, men kyllingerne er vel ved at være fuldbefjerede og selv om vi ikke har den hedeste sommer, så ligger nattetemperaturene stadig pænt høje her i august, så de skal nok kunne varme hinanden, når de har en lun og tør rede med læ.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 August , 2017, 09:25 »
Jeg har et par kyllinger på godt 2 uger. Om natten bruger de ikke kyllingemoderen, men ligger helt tæt i et hjørne. Jeg tror faktisk, at de fryser, men de klarer sig godt. Vokser og spiser og slås om orme og larver, som jeg kommer med.

De bor i mit redskabsskur. Der er tørt og ingen blæst, men samme temperatur som udenfor.

Om dagen bruger de kyllingemoderen, jeg ved ikke, hvorfor de hellere vil ligge og småfryse om natten.
Den første uge havde de en varmelampe, den brugte de heller ikke ret meget.

Offline Vibekejohnbeck

• Passiv bruger
  • 6 Wyandotter i Hesselballe med hund og bier :-)
« Svar #3 Dato: 04 August , 2017, 12:59 »
Hej igen,
Tak for jeres svar - og ja... første nat er overstået. Og jeg sov skisme ikke ret godt ;-) Men....  ;D det er gået rigtig fint. De løb ud af kassen her kl 7 i morges, da jeg kom med morgenmaden. De var både dejligt varme og i godt humør. Så NU er jeg glad  ;D
Som I også nævner, så er de ved at være godt befjerede.
Så i nat glæder jeg mig også til en god nattesøvn :-) /o