Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Guldlok den flyvske  (Læst 8246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Guldlok den flyvske
« Svar #45 Dato: 26 Maj , 2009, 14:44 »
Susanne ..jeg vil gerne lige med på den vogn der hvis du finder nogle *ss*  :)
Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #46 Dato: 26 Maj , 2009, 16:05 »
Søs, jeg har sendt en pb til Lone, og hun har sagt ja til at sælge mig en eller to af de finurlige gumpehøns med de blågrønne æg.

Og ved du hvad?  Jeg glææææææder mig :D

Jeg skal ringe til hende i week-end'en, og så aftaler vi nærmere! Juhuuuuuuu!

Så ta' og kontakt hende. Du finder hende her på forum. Hun bor i Aalborg, så det er osse overkommelig afstand fra dig!
Held og lykke (og det ku da være skægt at være endnu flere om at dele oplevelserne)

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 29 Maj , 2009, 13:53 »
Jeg syntes jo Guldlok er rigtig smuk. Jeg er ikke helt vild med den Ægte vare som er haleløs. Kan man kønsbestemme hendes kyllinger tidligt, eller hvordan er det med det?
Hvis du tar turen Frk. Olsen, så er jeg interesseret.
Eller man kunne måske efterlyse en transportmulighed her på form.
Min datter og svigersøn er ved at bygge hønsehus og har ikke besluttet sig for hvilken slags høns, men jeg har vist dem Wandas æg og de var helt solg. *f Så måske kunne de være interesseret i resten af kyllingerne. Men jo kun 1 hane.
Jeg skal heller ikke have flere haner.
Hvordan går det så med den flyvske skruk. Er der stadig gang i rugningen, det må jo være ved at være tid at de snart klækker,

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 29 Maj , 2009, 15:05 »
Ja, Maja!  WANDAAAA????
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #49 Dato: 29 Maj , 2009, 15:52 »
Maja, nogle af den ægte vare har skam også haler, de er bare ikke godkendte efter skandinavisk fjerkræstandard. En af mine kyllinger har hale, hun er nu ret kær, men altså kun til æglægning ikke til avl pga den famøse hale.
I England er araucana med hale godkendt, der kan man bl.a. få lavendelfarvede, men på nuværende tidspunkt KUN med hale.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 29 Maj , 2009, 15:55 »
I England er araucana med hale godkendt, der kan man bl.a. få lavendelfarvede, men på nuværende tidspunkt KUN med hale.

Åååhhh mit hjerte!  *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 29 Maj , 2009, 16:01 »
Jo.... jeg har skam set dem, men jeg har jo forelsket mig i Guldlok.....så hvad skal jeg sige.. *h

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #52 Dato: 29 Maj , 2009, 16:05 »
Men eftersom Guldlok er en uvis blanding, som nu er parret med noget andet, kan du være ret sikker på at afkommet næppe ligner hende (no offense Guldlok)
Æggene vil sikkert være rimelige stadigvæk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 29 Maj , 2009, 16:22 »
Tja.... hvem ved måske er der en tro kopi af mutter. Wanda ved jo hvordan Guldlok så ud som lille. Nu må vi se, hvordan det hele går.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #54 Dato: 05 Juni , 2009, 08:55 »
HEj Alle

Guldlok er i skammekrogen.  Hun har været så ond ved sine æg at flere var knækket og resten har hun ikke rigtig gidet gøre noget ved, har haft mere travlt med at hygge sig i solen  >:(
Så igår lyste jeg alle æg som var pænt kolde.  Det ene æg med revne i fik jeg pillet i stykker og der lå en meget lille men dog fuld færdig kylling derinde stendød selvfølgelig. Jeg tror den har været død nogle dage. Æggene burde klække nu, men der var slet ikke liv i nogen af dem, så desværre, ingen kyller denne gang.
Jeg tror faktisk Guldlok er en bladning af laksefarvet faverolle og arauvana, så hvis nogen har mulighed, kan de måske lave deres egne små Guldlokker :)

MEn altså, nu er det jo Guldlok, så hun er tilgivet igen, og hun er blevet den gode gamlekælehøne igen :)
Men ellers må I jo igang med at få hale araucanaen godkendt herhjemme :) bare se at komme igang ;)
til jer der ville have kyllinger, jeg kan da godt samle æg sammen hvis I vil... når jeg lige finder ud af hvor fanden søster-Guldlok lægger dem???
PT har jeg jo kun den lille hane, så det bliver små kyllinger sikkert :)

I skulle i øvrigt se ham når han skal betræde en brahma høne.... ;) Han sidder simpelthen overskrævs på ryggen af den og får sig en ridetur  *g Brahmaen går bare videre rundt.... håber at fange det med kameraet en dag for det er sq da en hane med selvtilliden i orden ;).....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #55 Dato: 05 Juni , 2009, 10:10 »
Det lyder næsten som Inas lille (nu hedengangne) Spir  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bikealot

• Passiv bruger
  • R.I.P.
« Svar #56 Dato: 05 Juni , 2009, 18:50 »

I skulle i øvrigt se ham når han skal betræde en brahma høne.... ;) Han sidder simpelthen overskrævs på ryggen af den og får sig en ridetur  *g Brahmaen går bare videre rundt....

*g *g *g *g *g *g *g *g
Det må være et kosteligt syn... <H
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #57 Dato: 05 Juni , 2009, 23:31 »
åhh den kære lille Spir gjorde mange forsøg, da han var ung, men selvom jeg havde silker på et tidspunkt har jeg aldrig haft en kylling der havde arvet så meget som en lille randtegnet fjer efter ham, så jeg er sikker på det aldrig lykkedes for ham, og med tiden gav han op, han dryssede også ned fra de store damer, især i de korte perioder der ikke var andre haner, til at holde ham på afstand.

Til gengæld er han savnet som kyllinge/skruk passer, på det punkt var han suveræn.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 06 Juni , 2009, 11:10 »
Sikke en redlighed...he...he... med de æg. Det var jo ærgerligt.
Men jeg tror også på nuværende tidspunkt at jeg vil "nøjes" med mine silker. Da de jo ikke er flyvske.
De er ret nemme at holde styr på.
Men på et eller andet tidspunkt kunne jeg nu godt tænke mig at få turkisfarvede æg. Men så skal det være dem der har hale.

Kosteligt syn med din lille hane, glæder mig til at se et foto *g *g *s

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #59 Dato: 06 Juni , 2009, 11:20 »
Citér
Men så skal det være dem der har hale.
Æg med hale  ???  ::) *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk