Så lagde hun sig endelig, min lille dværg Brahma. De seneste dage har hun trykket sig godt og grundigt ned i sengehalmen, for at vise - Nu skal der ruges -.
Men, men jeg har ikke lagt rugeæg til side på det sidste. Jeg er lidt træt af hønseholdet, forstået således at jeg ikke er træt af mine høns, men de ting der er sket den senere tid, har taget lidt af glæden og optimismen fra mig.
Ud af 10 dejlige kyllinger købt m/skrukhøne, er der kun 4 kyllinger tilbage.
I hønsefræseren på gårdspladsen blev placeret 10 varmefri kyllinger og senere yderligere 4 - nu er der kun 7 tilbage
og så endelig rotteangrebet i hønsehuset. Her 17 dage efter 1. giftudlægning og i mandags, hvor der igen blev lagt meget store gift ud - det har vrimlet med rotter, meget væmmelig oplevelse, først i går, var der ikke lyde af rotter de gange jeg besøgte hønsehuset. Håber virkelig der er ryddet op i de gnaver.
Men så i går aftes lagde jeg 9 æg i en redde og præsenterede dem for fru dværg og hun klukkede glædestrålende over gaven og puttede sig straks over dem. Her i dag ligger hun fortsat trygt og roligt. Det skulle have været æg fra påfugle, hun skulle have haft. Men jeg har ikke kunnet skaffe nogen.
Nu håber jeg bare hun får et lille kuld, hun kan kaste sin kærlighed på, for hun er sådan en dejlig mor - ved jeg fra sidste år.