Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns på plejecenter?  (Læst 29557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Høns på plejecenter?
« Svar #45 Dato: 29 Juli , 2011, 13:32 »
Ankerine Fantastisk arbejde og sjæl du lægger i det. Godt det lykkedes !

Lene og Ankerine jeg skal til Faxe på søndag. Jeg kan godt have Lene høns med, hvis det hjælper ?

med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #46 Dato: 29 Juli , 2011, 13:33 »
@Lene, Rungsted: tak tak, men der er nu ikke så meget heltinde over mig. Jeg er bare rædselsslagen :o ved tanken om at tilbringe mine sidste år på "den forkerte side" af min arbejdsplads..... Jeg håber sådan at vi også i Guldborgsund kan gå over til Eden-konceptet.
- og så er jeg kreativ (min mand siger: fuld af skøre indfald)
- vedholdende (min mand siger: stædig)
- har god gennemslagskraft (min mand siger: manipulerende)
- elsker stadig at lege og have det sjovt (mit 6-årige barnebarn siger: bedstemor, du bliver vist aldrig voksen).

Angående dit fine tilbud om høns, så har jeg netop modtaget en mail om nogle et-årige maraner lige i nærheden. Så en stribet, en kobberhalset maran, en gul og en rødbroget "æglægger" samt en blå, splash og evt. en sort Araucana. Så er det da nemt at se forskel så man ikke kommer til at kalde dem noget forkert *e. Selv æggene vil være til at kende forskel på.
Så tak for dit tilbud, men det ser ud til at vi klarer den. I øvrigt er der flere penge  i projektkassen så det er ikke økonomien, der er noget problem. Hønsene skulle bare gerne være forskellige. og sikkert ikke haleløse allesammen!

@Kate, tak for dit tilbud - men det går vist uden.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #47 Dato: 29 Juli , 2011, 13:41 »
@Lene, Rungsted: tak tak, men der er nu ikke så meget heltinde over mig. Jeg er bare rædselsslagen :o ved tanken om at tilbringe mine sidste år på "den forkerte side" af min arbejdsplads..... Jeg håber sådan at vi også i Guldborgsund kan gå over til Eden-konceptet.
- og så er jeg kreativ (min mand siger: fuld af skøre indfald)
- vedholdende (min mand siger: stædig)
- har god gennemslagskraft (min mand siger: manipulerende)
- elsker stadig at lege og have det sjovt (mit 6-årige barnebarn siger: bedstemor, du bliver vist aldrig voksen).

Hi hi.... det kunne også passe på mig bortset fra at det er mine børn der stadig siget at jeg vist aldrig bliver voksen.

Angående dit fine tilbud om høns, så har jeg netop modtaget en mail om nogle et-årige maraner lige i nærheden. Så en stribet, en kobberhalset maran, en gul og en rødbroget "æglægger" samt en blå, splash og evt. en sort Araucana. Så er det da nemt at se forskel så man ikke kommer til at kalde dem noget forkert *e. Selv æggene vil være til at kende forskel på.
Så tak for dit tilbud, men det ser ud til at vi klarer den. I øvrigt er der flere penge  i projektkassen så det er ikke økonomien, der er noget problem. Hønsene skulle bare gerne være forskellige. og sikkert ikke haleløse allesammen!

Anytime. Det lyder som en fin flok

@Kate, tak for dit tilbud - men det går vist uden.

Offline Lomo

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
« Svar #48 Dato: 29 Juli , 2011, 13:49 »
Jeg solgte en flok silker sidste år til en demensafdeling,- kæmpe succes  :)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #49 Dato: 06 August , 2011, 22:48 »
Så skete det endelig: Projekt Plejecenterhøns blev til virkelighed ved en indvielsesfest i går <I. Hønsene flyttede ind tirsdag så de kunne overvinde den værste generthed inden de skulle på arbejde. Vi endte med at købe nogle hønniker af hybrid-oprindelse. Der var syv forskellige farver - og så kendte de hinanden.
Der mødte over 100 deltagere op til festen. Områdelederen (selv hønseejer og Forum-medlem) holdt en fin tale, hvorefter hønsehusbyggerne (frivillige, der har lagt meget energi i at bygge et MEGET flot hus) og de kommende hønsepassere fik hver en gavekurv. Personalet fra "Aktiviteten" optrådte derefter sammen med deres brugere - de havde dannet et guitar-akkompagneret Hønsekor, der gik til den med "Poul sine høns....", "Hvad har du i din kurv i dag....", "De lægger æg nu, i lange baner...." osv. Ikke et øje var tørt *f! Så blev vinderne af hønsenavnekonkurrencen belønnet med hver en æske Guldæg (chokolade),  - og omsider blev hønsenavnene afsløret: Trine, Gitte, Putte, Perle, Trunte, Helle og Rikke <:. Derefter overgik festen til kaffedrikning med indtagelse af Hønsekage som én af de administrative medarbejdere havde fremstillet. Bradepandekager i store mængder med fin kulørt glasur og en hønsetegning på hver! Socialudvalgsformanden og den lokale avis var mødt op og der blev taget utallige billeder.  Jeg glemte desværre mit eget kamera i forvirringen. Det var dejligt og overvældende at der kom så mange for at fejre at der endelig er kommet husdyr på plejecenteret. Jeg har fået meget ros for projektet men det, der gjorde mest indtryk, var faktisk at en ældre, altid trist, kvindelig beboer kom hen til mig efter festen og takkede fordi jeg ville give beboerne sådan en glæde i deres sidste år *b. Hun ville tage mig med i sin aftenbøn - og hvem har ikke brug for det ;). Faktisk meget rørende. I dag er vi så på forsiden af Folketidende. Og på side 4 og 5. Og min opfordring til at nærområdet meget gerne må deltage i livet på plejecentrene i kommunen for at bringe lidt mere liv ind til beboerne - det er meget flot citeret på forsiden. Allerbedst var det måske om aftenen da nogle af vores private venner insisterede på at besøge hønsene - og vi kørte ud til Bakkehuset. To beboere havde sat deres stole ud på deres terrasser og sad der og så på høns. En beboer var ude med rollatoren og vise den besøgende datter hønsene. Og de majs, jeg havde taget med til hønsene havde stort set ingen interesse - de var stopmætte. Hønsekage, mon?  ;D
- og hovsa, mandag kommer socialministeren på besøg. Sig ikke, at der mangler opmærksomhed på vores høns *o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #50 Dato: 06 August , 2011, 23:00 »
Stort tillykke Ankerine  <M Hvor er det smukt!

Offline Claus Ilsøe

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 06 August , 2011, 23:28 »
Fantastisk historie og fantastisk indsats /o

Venlig Hilsen

Claus Ilsøe

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #52 Dato: 06 August , 2011, 23:41 »
Godt arbejde  <M der ville jeg godt blive gammel  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 07 August , 2011, 00:33 »
@Ankerine og alle øvrige deltagere i projektet:

<M     og *b

To kattekillinger flyttede sidste år ind på det plejecenter, hvor min svigerfar bor  :)
Der er ingen tvivl om, at dyr skaber liv og glæde - også på plejecentre *p
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 07 August , 2011, 02:15 »
Sikke et fantastisk projekt, Ankerine!  /o

Jeg synes, det er et flot initiativ at tage, og jeg er glad for at høre, at det er lykkedes. Mennesker, unge som gamle, har godt af at være sammen med dyr. Jeg har en bror, der er psykisk syg, og han er på førtidspension. Hans liv er desværre på mange måder gråt og trist, men den glød, man kan se i hans øjne, når han har med dyr at gøre, er vidunderlig. Samvær med dyr giver ham noget, mennesker ikke kan give ham, og jeg er sikker på, mange andre har det på samme måde.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #55 Dato: 07 August , 2011, 07:30 »
Tillykke med indvidelsen af hønsehuset! /o Og tak for den dejlige beretning. Hvor er det dejligt for beboerne, at de har fået høns at hyggesludre med. De skal nok blive godt forkælede, de høns :D.

Har du mon et link til artiklen, hvis den er lagt på nettet? Jeg vil så gerne se nogle billeder.
« Senest Redigeret: 07 August , 2011, 07:33 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #56 Dato: 07 August , 2011, 07:47 »
Tillykke med det alt sammen, Kirsten, verden er et bedre sted, når mennesker som du bor her. *l
Men mon dog de høns kommer til at lægge æg ;D De siges jo, at fede hønse ikke lægger æg, og lur mig om ikke der vil falde RIGTIG mange godbidder af. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #57 Dato: 07 August , 2011, 08:40 »
TAK. Det er en dejlig livsbekræftende historie
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #58 Dato: 07 August , 2011, 14:34 »
@ Ankerine

For dælen da, SUPER godt gået...  /o /o held og lykke fremover med jeres projekt.

Dyr øger HELT sikkert livskvalieten. Og dyr er mere ærlige og ligetil end mennesker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bo Nielsen

• Passiv bruger
  • Hej her fra vores paradis.
« Svar #59 Dato: 07 August , 2011, 15:02 »
Ankerine
Flot initiativ, gid der dog var flere af din slags.
Tænker stadig på hvemder kommer og passer jeres nye fjerede beboere, var det ikke noget for denlokale fjerkræklub,bl.a.
forsat held og lykke med projektet.
Bo
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -