Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Manglende motivation  (Læst 1332 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Manglende motivation
« Dato: 14 April , 2017, 10:14 »
I løbet af sidste år mistede jeg al motivation til at have høns, og jeg ved ikke hvorfor det skete, det gjorde det bare. ???

Jeg tænker over at få nogle nye høns, for vi har mange problemer med dem vi har nu og jeg synes det er synd at lade dem leve. Vi har kæmpet med orm og nogle andre ting, men intet var virket mod det, derfor har de det stadig og at sælge dem virker forkert.
Men før vi går længere end til at aflive de gamle, skal jeg finde ud af om jeg har en chance for at blive lige så motiveret som førhen. :)

Er der nogle som har tips til hvordan man kan få motivationen tilbage? For uden den kan jeg ikke passe hønsene ordentligt. Nogle gange oplever jeg at jeg bliver motiveret og så laver jeg alt muligt ude ved hønsene, men resten af tiden føles det som ren pligt og must. :o
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Lilli

• Bruger
Sv: Manglende motivation
« Svar #1 Dato: 14 April , 2017, 11:03 »
Når man er så ung som du er og har 1000 ting i hovedet, er det nok helt naturligt at motivationen svinger op og ned. Jeg vil sige at det bør være dine forældre der har høns og ikke dig. Så kan du orden med dem når du har lyst, men ikke af pligt. Dyr skal ikke lide under at blive passet af et barn / ungdom, bare fordi man skal lære forpligtelse. Så bør man helt lade være med at have dyr. Det er min holdning, som jeg tror at jeg deler med en god del andre her inde på siden. Måske du skal lade din mor læse hvad der tidligere er blevet skrevet?
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
« Svar #2 Dato: 14 April , 2017, 11:27 »
Siden jeg var 10-11 år har det altid været mig der har passet hønsene, med en smule hjælp fra mine forældre, og nu skal de hjælpe ekstra meget til, fordi jeg bruger så meget tid på mine venner. :P

Men jeg skal nok snakke med min mor om det så. Hun har sagt noget om at vi kan hjælpes ad med at passe hønsene, men jeg tror stadig hun regner lidt med at jeg gør det, bare fordi jeg allerede har gjort det i et par år. :o
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 14 April , 2017, 19:17 »
Hvis du har så mange helbredsproblemer hos hønsene, så bør du nok holde en pause med høns, for hvis du bare slagter og sætter nye ind, så bliver de jo smittet og så er du lige vidt. Hold en pause sommeren over, og så kan du se om du har lyst til nye høns. Det er da dumt at holde dyr, hvis det bare er en sur pligt.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 14 April , 2017, 21:22 »
Når dyr bliver til en sur pligt, så skal man holde en pause. For det er ikke holdbart hverken for dyrene eller en selv.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 14 April , 2017, 21:44 »
Helt enig med Lene. Ser man tilbage i dine indlæg, så har du de sidste to år næsten kun talt om sygdom og manglende lyst til dyr. Drop det og få et ungdomsliv !.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 April , 2017, 10:01 »
Jeg synes det lyder som om at du skal bruge din tid på andre ting end syge høns - og jeg kan godt forstå du bliver demotiveret når dyrerne er syge. Samtidig er det jo også rigtig synd hønsene at de skal have helbredsproblemer, og det bør ikke være dit ansvar at passe dyrerne, men altid dine forældres. Jeg havde selv hest som ung, og der var en periode i årerne 16-18 hvor jeg lånte min hest ud, fordi jeg selv havde travlt med rigtig mange andre ting. Sådan er det nok i din alder. Jeg synes det lyder som om at du træffer en moden beslutning, ved at erkende at du hellere vil nogle andre ting lige nu, end muge ud hos hønsene... Høns kan du jo heldigvis altid få igen  /o

Tag beslutningen med dine forældre, om hvorvidt de vil overtage arbejdet/ansvaret fuldt ud eller om det er bedre at slagte hønsene. I alle tilfælde er det jo synd hvis hønsene er syge!
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster