Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling på tur med kat  (Læst 1665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja

• Passiv bruger
Kylling på tur med kat
« Dato: 19 Maj , 2009, 14:37 »
Jeg har jo fået Kyllinger, klækket de sidste 3 dage. Mutter lå stadig på 3 æg, men da jeg opdagede at hun var helt svinet til i R.... og hun har tynd mave, besluttede jeg mig for at tjekke de sidste æg og der var ikke noget i dem. Så jeg kunne få renset.
Så frem med sommerhuset og ud med dem i det gode vejr. Mutter og kyllinger satte jeg i et bed hvor der er frisk fugtig spagnum. Mens jeg arrangerede den nye residens. Mutter "støvbadede" til den store guldmedalje og kyllerne kikkede på og nød varmen fra solen. Jeg var i gang med at samle buret, da min nabo pludseligt over hegnet spørger om jeg har kyllinger, for hans kat rendte rundt med en kylling i munden. Ganske rigtigt så manglede jeg en kylling. 5 min efter kom han med den mindste, som var helt uskadt og begyndte at æde og drikke med det samme. Så kan det nok være jeg fik travlt med at få lukket af.
Mine høns render tit rundt i haven med deres kyllinger, kattene plejer ikke at ta dem. Men naboens kat er ung og uerfaren , den har vist aldrig *e mødt en gal skruk. Men noget af et held at kyllingen tilsyneladende er sluppet godt fra den omgang.  <O

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Kylling på tur med kat
« Svar #1 Dato: 19 Maj , 2009, 14:39 »
Pyha! Det ku' hurtigt være blevet en skrækhistorie!

Godt kylling (og kat) overlevede :D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Maj , 2009, 14:38 »
Ja, mon ikke!  Sikken et held.  Det er da en kylling med go i.

*p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 19 Maj , 2009, 14:42 »
Det var godt det gik som det gik  ;) Jeg tror ikke min kat bare ville gå med den i munden
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2009, 14:50 »
Jeg tror heller ikke bare katte ville gå med dem i munden. Min kat knaser i hvertfald mus med det samme de kommer ind i munden . Så mon ikke naboens kat troede det var en killing, eller noget andet den skulle passe på?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 19 Maj , 2009, 15:06 »
Det er svært at sige, men katte venter jo ofte med at slå ihjel til de har leget nok med byttet. Det gør min egen i hvert fald. Selvom hun er 14 år så leger hun længe med den når hun har fanget en mus.
Men meget heldigt, det var det. Jeg ville ha været godt sur på mig selv, hvis han var kommet med en død kylling. Jeg har lige været ude Kyllingen ser stadig frisk ud, og nu har jeg jaget katten væk 3 gange. Så den har fået smag for det. Så er det nok slut med fritgående kyllinger her. ØV <R

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Maj , 2009, 15:44 »
Køb et vandgevær og spul katten!
Det plejer at hjælpe og er alt andet lige en relativt skånsom metode. Det går reelt kun udover dens værdighed!
Kan selvfølgelig være, du lige skal tjekke metoden med naboen først, så du ikke krænker hans værdighed også ;)

Det er da for ærgerligt, hvis ikke dine høns fortsat kan gå frit. Når først de bliver større, er der nok ikke problemer iøvrigt. De færreste katte æder voksne høns.  8)

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Maj , 2009, 15:56 »
Jeg har vandgevær ;D Så han skal få vand. Men når kyllerne er lidt større og mutter lidt friskere (hun har tynd mave) Så kan hanefar komme med ud, så må vi se om ikke han kan give den en forskrækker, hvis vandet ikke virker.
Det er en steriliseret kat og den har jo ikke gjort det fordi den var sulten. Men jeg har mange katte der kommer igennem haven og de plejer ikke at turde komme i nærheden af mutter. Men hun havde jo travlt med at rense sig, og jeg var ikke opmærksom, selvom jeg stod lige ved siden af.
Så jeg har ikke opgivet det, for det er så hyggeligt og også sundt for kyllingerne at få lært det de ikke kan lære i hønsegården.
Men sådan er der jo altid et og andet man har at bøvle med når man har høns og kyllinger.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 19 Maj , 2009, 16:12 »
 :D

Den har da bare set denne: www.youtube.com/watch?v=UcU1OsDMWBQ.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 19 Maj , 2009, 16:21 »
 *y *p *p *h ja det kan jeg lide at se *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 19 Maj , 2009, 19:21 »
Herligt *d

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #11 Dato: 19 Maj , 2009, 19:50 »
Puha sikke en hund.... ser fanme farlig ud, men den har til syneladende et godt sind, eller også er kyllinger simpelthen for kedelige at kæmpe med ;) MEn herlige billeder er det, især da vovsen slikker de små kyller :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 19 Maj , 2009, 21:01 »
Jeg skal lige have min hankat ind og se den film!  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 20 Maj , 2009, 09:12 »
@wanda; Den slikker ikke på dem. Den smager på dem <:

Og så siger man, vi mennesker er de kloge og dyrene dumme. Nogle af dem har da fattet den der med "fredelige sameksistens!"

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #14 Dato: 20 Maj , 2009, 21:21 »
Ja, den må jeg også straks vise til mine hunde...  <A

I morges var den ene sorte landhøne Munin tilsyneladende sluppet ud af gården, mens jeg gik og ordnede lidt. Senere lukkede jeg hundene ud i haven og pludselig hørte jeg en masse larm. Det var så Munin, der blev jagtet omkring i haven. Da jeg kom der ud, stod begge hunde over hende, men de rørte hende ikke. Hun lå helt stille og der var fyldt med fjer alle vegne - jeg troede hun var død...

Da jeg kom tilbage efter at have fået lukket hundene ind igen, var hun væk... Hun stod så nede ved hønsegården og ville MEGET gerne ind! Som Milo (min MEGET artige hund - bort set fra hønsejagten altså) sagde - Så kan hun lære ikke at gå ud, uden at have fået lov!!!  ::)

Hun har det godt, men er blevet lidt tynd og pjusket. Hvor ville det være rart, hvis hundene kunne lade hønsene være i fred, men sådan er det ikke her - desværre!
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste