Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: orpington  (Læst 826 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
orpington
« Dato: 29 Marts , 2017, 08:42 »
Hej alle sammen. Hvad ved i om orpington. Er den besværlig på nogen måder. Jeg har lige ruget æg og intet blev til noget.
De er gået til på et meget tidlig tidspunkt. Er det besværligt for hanen at befrugte den. Jeg har også hørt fra andre at de blev forfulgt af sygdomme og døde ret pludselig. Byd ind alle der ved noget.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Henrik givskud

• Bruger
Sv: orpington
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2017, 14:47 »
Hvis fosteret er gået til grunde tidligt er det jo ikke befrugtningen der er problemet, men rugemaskinen eller den der passer den.
Jeg har opdrættet orpington i over 30 år, og synes stadig det er en fantastisk race. Det er korrekt at befrugtningen kan være dårlig, men sådan er det ved alle de tunge racer, men det kræver bare en opmærksom fodermester da de nemt bliver fede. Det er en race jeg kun kan anbefale.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜