Det er rigtigt, at vindæg kan være tegn på æggelederbetændelse, men du har ret i, at så vil hønen være sløj - meget sløj. Æggelederbetændelse er som regel begyndelse på enden hos høns

Men æggelederbetændelse forekommer i min erfaring oftest hos ældre høns. En dyrlæge forklarede mig, at med alderen bliver æggelederen mere slap og udvidet og derfor mere modtagelig for bakterier fra tarmen.
Og da du har unge høns, vil jeg tage det helt roligt
Selvfølgelig kan man have en høne med medfødt 'defekt', men så længe de alle synes at trives, så gør følgende:
Sørg for at der altid er fyldt op med skaller, og suppler gerne med andre kalkkilder, f.x. æggeskallerne fra husholdningen, duegrit, kalksten fra stranden (i disse influenza-tider ville jeg lige skolde dem før hønsene får dem...).
Hvis de har gået inde/under tag siden 15. november, kan d-vitamin-mangel have indflydelse. Levertran er en god kilde til d-vitamin, evt. blandet i hønseguf

Og ellers så fortsæt med at give dem den gode varierede kost, som du giver dem.
Du har nok ret i, at det er hende med den hele fjerdragt, der har et problem, og det kan være helt forbipasserende og have at gøre med, at de ikke har lagt æg så længe.
Vindæg kan i det hele taget være et forbipasserende problem, som med de ovennævnte råd går i sig selv igen.
pøj-pøj med hønepøne