Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: er nogle høns dummere end andre  (Læst 925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
er nogle høns dummere end andre
« Dato: 18 Februar , 2017, 14:59 »
Undskyld mit direkte spørgsmål men sidste år havde jeg 6 isa warren. Det kørte bare på skinner. De er så sidenhen blevet skiftet ud med 6 lohmann og jeg synes da godt nok de er noget dumme end de andre. Kan ikke finde ud af at gå i redekassen og havde også i lang tid svært ved at gå ind om aftenen, det går så bedre. Jeg ved godt begge slags er hybrider men er der en forskel siden de ikke hedder det samme. Og så et andet spørgsmål, når jeg nu på et tidspunkt skal til at køre de nye høner sammen med de gamle er det så en fordel at der er en hane til stede eller kan den også finde på at være hård ved de nye . Hanen er en brakel
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: er nogle høns dummere end andre
« Svar #1 Dato: 18 Februar , 2017, 17:08 »
Ja, jeg synes faktisk at der er forskel. Jeg har haft både isa brown og lohman, hvor isa'erne godt nok kom hjem til mig som daggamle, mens de hvide lohman var burhøner ind til de var 4 måneder gamle. Isa'erne har altid været fremme i skoene, men har forstået et hierarki og været tillidsfulde. Lohman'erne har fra dag 1 drønet rundt og snuppet maden fra de andre, også selv om de får bank. Der er ingen hæmninger, og det er kun lykkes mig at få en håndtam og tillidsfuld, resten tør ikke spise af hånden.

Jeg tror det er godt at have en hane når du skal sammenføre dem.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Februar , 2017, 17:11 »
Tak for svar. Det er nogenlunde de samme iagttagelser jeg har gjort.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19 Februar , 2017, 08:42 »
Jeg havde forrige år 1 stk Maran hanekylling og fem Isa-Maran blandinger. Maranen var en anelse ældre - 10 dage ca. Han virkede noget tung i det ift de andre. Altid sidst til fadet. Har stadig een af Isa-Maranerne - en høne. Hun er virkelig kvik og klarer sig fint blandt Australorperne selvom hun aldrig er blevet helt integreret i flokken. Hun er først nu begyndt at lægge æg i hønsehuset ellers har hun haft faste reder andre steder. Hun går bare sine egne veje - eller flyver - over hegnet op til huset hvor der kan falde godbidder af. Sjov lille høne.
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2017, 17:59 Fra Lene Skelmose »

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 19 Februar , 2017, 09:11 »
Ja de høns er sommetider nogle mærkelige størrelser.