Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æggelyser  (Læst 1932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
æggelyser
« Dato: 24 December , 2016, 23:47 »
Så fik mor her en æggelyser i julegave. Den med forstørrelsesglas fra America. Jeg kan ikke komme til at prøve den af for der fulgte ikke batterier med. Der er noget jeg skal have lært mine børn. Man må aldrig give gaver væk uden der er batterier med hvis det skal bruges. Det er en dødssynd lærte jeg da jeg arbejdede i en legetøjsbutik. Nu må det bare se at blive forår så vi kan komme igang
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lilli

• Bruger
Sv: æggelyser
« Svar #1 Dato: 25 December , 2016, 15:21 »
Det lyder som en spændende gave Gerda, når du da lige får sat et batteri i ;)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 December , 2016, 16:07 »
Jeg har skam forlængst været ovre på fakta og købe den sidste pakke batterier de havde. Og her i formiddag har jeg leget lidt med mit nye legetøj
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 25 December , 2016, 16:29 »
Tillykke med æggelyseren. Min mand fik også sådan en i julegave, og den blev straks prøvet på et købeæg fra mine svigerforældres køleskab. Oh ak oh ve, det var et knækæg. Lyseren virker ::) /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 25 December , 2016, 16:33 »
Tak skal du have. Det var da næsten synd for din mand at det var et knækæg. Og ja det er et meget stærkt lys.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 25 December , 2016, 16:43 »
Tak skal du have. Det var da næsten synd for din mand at det var et knækæg. Og ja det er et meget stærkt lys.
Så ved vi at den virker. Der er æg i rugemaskinen, så det bliver spændende at lyse æggene om et par dage.
Venlig hilsen Tanja

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 26 December , 2016, 18:42 »
Tillykke Gerda. Jeg fik jo så min rugemaskine. Mon ikke det kommer til at passe med at jeg kan ønske mig en æggelyser i fødselsdagsgave - har føs'dag i marts.  Det er godt med noget ordentlig grej!

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #7 Dato: 26 December , 2016, 21:32 »
Tak skal du have. Jo jeg tror godt du kan få det til at passe med en æggelyser til din fødselsdag.

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #8 Dato: 03 Januar , 2017, 16:55 »
Tanja har i lyst æg med den nye æggelyser. Måske du kan hjælpe mig lidt på vej. Der er 3 forskellige pakninger med tror jeg nok det hedder. Og i brugsanvisningen er der vist billeder hvor der står et kryds ved den ene som jeg opfatter at jeg ikke skal bruge og et hak at du skal bruge den uden. Den flade er vist at den skal ligge under ægget når du sætter det ind. Men hvad med de 2 andre.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 03 Januar , 2017, 19:25 »
Tanja har i lyst æg med den nye æggelyser. Måske du kan hjælpe mig lidt på vej. Der er 3 forskellige pakninger med tror jeg nok det hedder. Og i brugsanvisningen er der vist billeder hvor der står et kryds ved den ene som jeg opfatter at jeg ikke skal bruge og et hak at du skal bruge den uden. Den flade er vist at den skal ligge under ægget når du sætter det ind. Men hvad med de 2 andre.
Den der går lige op til hønseæg, siger min mand, som er ham der prøvet æggelyseren (hvis det er alm. str. hønseæg). Den virker fortrinligt og der er liv i halvdelen af de æg vi har sat over, så det var en god julegave han fik sig der.

Venlig hilsen Tanja

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #10 Dato: 03 Januar , 2017, 21:29 »
tak skal du have. Jeg har prøvet æggene af igen og nu begynder jeg at forstå det. Det var et chokoladebrunt æg fra køleskabet og jeg kunne fint set luftblæren. Jeg er også kommet til at tænde lyset for hurtigt så jeg så direkte i det, og det gjorde pænt nas i øjnene. Hele farveskalaen passerede for mine øjne. Men så blev jeg så klog.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 04 Januar , 2017, 07:14 »
Jeg er også kommet til at tænde lyset for hurtigt så jeg så direkte i det, og det gjorde pænt nas i øjnene.
*g - Undskyld jeg griner, men JA, det lys er heftigt. Jeg har også været halvblind i julen, fordi jeg lavede samme nummer.
Venlig hilsen Tanja