Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor er hønsebremsen?  (Læst 2317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ling

• Bruger
Sv: Hvor er hønsebremsen?
« Svar #15 Dato: 18 Maj , 2009, 14:59 »
Den bremse kan jeg heller ikke finde  ;D Startede i januar med 1.3 store australorps, og så lige en rugemaskine som kunne tage 25 æg !!
Har nu 10 wayndotdværgkyllinger i sølvsortbåndet, 16 australorpskyllinger+ 23 æg som gerne skulle klække onsdag, 1.4 store faverolles kyllinger, og en ny rugemaskine til 96 æg som er fyldt med austr.æg + orpintonæg + dværg barnevelder. :o Og har næsten fået lovning på 30 Maran rugeæg om 14 dage.
Heldigvis har vi masser af plads ;D og manden er indstillet på at hele laden bliver lavet til hønserum til vinter.
Men nu har vi lånt Skandinavisk Fjerkræstandard og manden har fået øje på nogle "bodybilder høns" som vist nok er indiske kamphøns så nu skal vi vist til at stoppe. ;)
Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2009, 16:53 »
 *g *g *g

Hvor er det livsbekræftende at høre!

<W Denne smiley må være til alle os med en indre hønse-prinsesse, der skriger "Gi' mig høns!"

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2009, 17:27 »
H.C Andersens moder må ha haft høns ! hvordan i alverden skulle han ellers kunne ramme så plet med "konen med æggene"

Det er noget af det mest "omsiggribende" at have høns...

Offline Mette E

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 18 Maj , 2009, 17:38 »
Ja, dillen har også ramt mig. *o
Med venlig hilsen
Mette E

Høns, får, Dexter kvæg

hoejberg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 20 Maj , 2009, 15:28 »
Også her. Vores gamle legehus blev lavet om til hønsehus, men jeg er nu ved at prøve at få den afsat til min søster. Manden har bestilt et skur på 9,9 m2 ;D Det gamle hønsehus blev hurtigt for lille.Eller også har vi bare for mange ønsker :D
Min søster skulle passe vores høns sidste weekend da vi var på camping. og er åbenbart blevet "bidt" af en gal høne <:
De skal bare lige over et par fødselsdage og en konfirmation til næste år først. Så skal de vist også igang med hønseriet. Mon hun kan vente så længe ???