Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilbagehold efter behandling med Nix mod kalkben  (Læst 3538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ladyhawk

• Passiv bruger
  • Livet er kort - spil Bridge :)
Tilbagehold efter behandling med Nix mod kalkben
« Dato: 14 ſeptember , 2016, 23:16 »
Hej alle

Jeg er kommet i en diskussion med en gut om man kan spise æg fra høns, man behandler for kalkben. Behandler med Nix.
Personligt vil jeg ikke spise æggene - spiser hverken syge dyr eller dyr, der er i medicinsk behandling.
Og jeg vil mene, man heller ikke må sælge æg så længe behandlingen pågår og vel også noget tid efter.

Nu efterlyser gutten rimeligt nok dokumentation for, at man ikke må sælge æggene.

Findes der en sådan dokumentation? Eller er det mig, der er helt galt afmarcheret, når jeg mener, man ikke må sælge æggene?

Håber nogen vil hjælpe mig.

På forhånd tak :)

Sus
Kærlig hilsen fra en glad mad-mor til en dejlig mellempudel: VooDoo samt 2.7: Bianca (maran), Klara (auracana/maran), Lille Pigen (dværgwyandot), Grevinden (smuk, stor dame, husker ikke racen), Røde (smuk, stor, rødbrun dame, husker ikke racen), Baronessen, (maran), frk Fin (dv. wyandot/auracan - fuldstændigt sort), Klaranetten, Klaras lillesøster, Gonzales hane, der begyndte at gale før han var 6 uger. (perlegrå auracana)  og Fagotten (tidligere frk Uheldig, til "hun begyndte at gale) (dv. wyandot/auracana

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tilbagehold efter behandling med Nix mod kalkben
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2016, 07:38 »
Nu er Nix creme slet ikke godkendt til høns, så allerede der må det nok ikke bruges til høns, som bruges til konsum i følge lovgivningen. Men om det er skadeligt for mennesker, hvis man spiser behandlede dyr eller deres æg er nok en anden ting.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ladyhawk

• Passiv bruger
  • Livet er kort - spil Bridge :)
Sv: Tilbagehold efter behandling med Nix mod kalkben
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2016, 11:38 »
Tak Lene :)

Mvh  Sus
Kærlig hilsen fra en glad mad-mor til en dejlig mellempudel: VooDoo samt 2.7: Bianca (maran), Klara (auracana/maran), Lille Pigen (dværgwyandot), Grevinden (smuk, stor dame, husker ikke racen), Røde (smuk, stor, rødbrun dame, husker ikke racen), Baronessen, (maran), frk Fin (dv. wyandot/auracan - fuldstændigt sort), Klaranetten, Klaras lillesøster, Gonzales hane, der begyndte at gale før han var 6 uger. (perlegrå auracana)  og Fagotten (tidligere frk Uheldig, til "hun begyndte at gale) (dv. wyandot/auracana