Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rylles sjove historie  (Læst 846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rylle

• Passiv bruger
Rylles sjove historie
« Dato: 16 Maj , 2009, 17:33 »
Hej alle sammen her på forum
her kommer lige en sjov historie om hvordan jeg fik hønsehold hjemme i haven.

Historien starter med at jeg en dag mig og min mor var ude og køre for at finde porcelæn til min konfirmation pludselig så et skilt hvor der stod porcelænsgården.
Vi kørte der ind og en ældre dame åbnede døren og pludselig fange mit blik en lille sød kylling som ikke var ret gammel jeg spurgte hvor hun havde den fra og hun fortalte hun havde en høne ude i sit hønsehus som for 2 dage siden havde lagt nogen æg hvor de andre var døde og det kun var Rylle der overlevede jeg fik lov at holde lille Rylle og jeg var fuld af begejstring og blev helt vild med hende.
Mens min mor og damen gik lidt rundt for at kigge på porcelæn sad jeg bare og kiggede på Rylle og efter min mor og damen havde kigget på porcelæn hviskede jeg til min mor "kan jeg ikke godt få hende med hjem til imorgen" "nej" sagde min mor først men efter hun havde set hvor glad jeg var for hende blev hun nødt til at spørge og vi fik lov at beholde hende jeg blev helt vildt glad og gav den søde dame en krammer og vi gik med hende ud for at hente noget mad og fik at vide hvordan vi skulle passe hende.
Efter vi havde haft hende en uge bestilte vi et hønsehus over Nordigagro og fik det ca. en uge efter vi bestilte det vi fik så løftet hønsehuset over i haven og 2 dage senere kørte vi ud og købte 3 nye søde høns som Rylle kunne lege med og så her for ca. 14 dage siden fik vi  lavede en flot og stor hønsegård og nu køre det hele på skinner med alle 4 høns og der er ingen problemer er bare så glad.

PS: der er billeder af Rylle og hendes 3 nye venner og deres nye hønsegård og hus inde i mit galleri(; ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Rylles sjove historie
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2009, 17:39 »
Sikke en sød historie, Mads  :D
Du er kommet til at sætte begrænsninger på dit galleri, man kan kun se de billeder, du har sat i af Rylle for nogen tid siden  ???
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Rylles sjove historie
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2009, 21:47 »
Hvor er det en hyggelig og glad historie, Mads.  Lad os endelig følge med nu og da i Rylles og hendes venners oplevelser.
Du er en god fortæller.
Er konfirmationen overstået?  Hvis ja, skal du have tillykke med den!

<I <I <I *b
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk