Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Uønsket besøg :( men hvem  (Læst 4123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ekelund

• Passiv bruger
Uønsket besøg :( men hvem
« Dato: 03 ſeptember , 2016, 11:01 »
Imorges omkring klokken 7 stod jeg op og lukkede hønsene ud, skulle så lige på toilettet og gik derfor ind.

30 min senere kommer jeg ud og der er vild panik hønsene er ihvertfald meget skræmte og der er en del fjer på græsplænen.

Alle høns inkl kyllinger er der men hanen er væk.

Min kat er vildt oprevet og kommer løbende tilbage fra den fjerne ende af hestefolden, lidt inde på folden ser jeg så min elskede hane ligger og er død  :'( han er plukket omkring halsen og nakken er brækket ingen synlige bidmærker overhoved. Han er slæbt et godt stykke kan man se.

Først tænkte jeg Mikkel ræv da vi har set en ung ræv i de sene natte timer. Og tænkte grunden til katten kom løbende tilbage så langt væk fra var fordi hun har skræmt den på flugt da hun måske har forsøgt at passe på hønsene eller mere sandsynlig fordi hun har killinger. Men nu tænker jeg lidt gad vide om det er katten hun er et lille my men passer det bedre med scenariet ? 

Normalt viser hun nul interesse og går sjældent ned til dem medmindre vi er med.
« Senest Redigeret: 03 ſeptember , 2016, 11:13 Fra Ekelund »

Offline Dorthe S.

• Passiv bruger
Sv: Uønsket besøg :( men hvem
« Svar #1 Dato: 04 ſeptember , 2016, 09:01 »
Hej.

Min mand, der er er jæger og stor naturmand, mener meget overbevisende, at det er en stor rovfugl, muligvis en duehøg. At hanen er pillet i nakken og halsen er brækket, passer med, at det er en rovfugl.

Mvh. Dorthe.
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Ekelund

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2016, 17:58 »
Ja det passer også fint med der ikke var mærker efter tænder vi har godtnok flere gange set en stor rovfugl herude tror det er en musvåge så det kan sagtens være.

Mange tak for svar det er altid rart at få lidt ideer til hvad der kan være sket. Men slæber den også sit bytte afsidigs ? For man kan se han er angrebet et stykke fra hvor vi fandt ham. Der hvor vi fandt ham lå mange hals fjer så går udfra det har været meningen at spise ham der.

Offline Dorthe S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 ſeptember , 2016, 21:16 »
Min mand sagde faktisk, da vi talte om det tidligere i dag, at hanen nok har været for stor for rovfuglen at flyve væk med. Måske har den forsøgt, siden hanen lå et stykke væk, og så måtte give op.

Men synd for hanen. Måske har den beskyttet sin flok, siden det var den, som rovfuglen endte med at snuppe. Jeg har selv haft en kylling som blev snuppet af en rovfugl. Men den fløj rovfuglen væk med.
Med venlig Dorthe

0,7 silkehøns stor
1 kleinermünsterlænder

Offline Henning.A

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 ſeptember , 2016, 08:50 »
Vi har for noget tid siden mistet mange høns over en kort periode og det var midt på dagen flere gange, de fleste fandt vi i haven og alle manglede deres hoved, jeg tænker mår, for vi har også fået taget æg fra rederne, men har bare hørt de slår flere ihjel på samme tid, det her var kun en af gangen.