Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: spiser ikke dræbesnegle  (Læst 1003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Skjoldager

• Passiv bruger
spiser ikke dræbesnegle
« Dato: 23 August , 2016, 10:12 »
Hej
Jeg stod og talte et hav af dræbersnegle i min hønsegård her til morgen. Hvorfor mon de kære gokker ikke spiser dem, de gnaver gladeligt leopardsnegle i sig?

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: spiser ikke dræbesnegle
« Svar #1 Dato: 23 August , 2016, 11:54 »
Godt spørgsmål. Mine fritgående høns æder dem heller ikke.

Nogle venners høns - som kun går i hønsegård - æder med stor iver dræbersnegle - så ???

Offline john wellendorph

• Bruger
« Svar #2 Dato: 23 August , 2016, 13:53 »
Mine høns tager fint dræbersneglene - hakker lidt forsigtigt til at starte med og så er der kamp om resterne. Prøv evt at hjælpe dem lidt med at komme i gang.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2016, 11:26 »
Mine gider heller ikke spise dem - desværre. Jeg bliver dog ved at håbe  /o Så når jeg har spiddet en snegl med greben, ryger den ind i hønsegården. Jeg håber på at nogle af de unge forslugne høns får smag for dem  ;D  Det lader dog til at hønsene tager æg og små snegle, men at det er de store tykke som de ikke rigtigt gider...

P/S leopardsnegle er jo "gode snegle", forstået således at de er rov-snegle og primært lever af andre sneglearter - altså de æder dræbersneglene /o Dræbersneglene æder jo, modsat deres navn, kun planter. Hvorfor vi have-folk hader dem - for de kan rydde et bed på ingen tid!
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster