Vi må så bare håbe hønsene også snart lærer, at de ikke må drikke af vandpytterne 
Mit hønsehus har heller ikke kostet særlig meget. Det er indrettet i en del af det gamle stuehus fra ca. 1880. (vi bor selv i det nye fra 1933)
Jeg vil tro, det har kostet max 1.000kr. Tråden har har jeg fået af min bror, som har en trådvarefabrik. Det er noget meget kraftigt tråd, som de var holdt op med at forhandle og derfor skulle resten bare væk. Nederst på nettet i alle kyllingerum er der sat volieretråd, så kyllinger ikke kan rende ud. Volieretråden var en ca. halv rulle, min far havde fundet på genbrugspladsen. Så det eneste, vi har købt, er lægter, vinkler og skruer.
Da min mand jo er selvstændig murermester, havde han sand og lidt cement i til at ligge, som blev brugt til at reparere væggene og støbe nyt gulv, der hvor det trængte. Væggene har jeg efterfølgende givet hvid Skalcem 1000 - vi havde et par sække, som havde fået fugt, men jeg har god tid til at si de hårde knolde fra, så det kunne bruges. Fremover får det selvfølgelig kalk engang om året pga utøj. Alle lofter har også fået hvidt maling. 2 x 10l som var sat ned til 50kr pr stk pga. buler i spanden i Jem & Fix.
Se evt denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2089.msg16241.htmlSiden har vi lavet 3 separate rum mere i et tilstødende lokale, som det egentlig ikke var meningen skulle bruges til hønsehus, men af en eller anden grund har man altid ret hurtigt for få rum

Hønsegårdene er placeret så nogle af siderne er andre bygninger og resten er lavet af hønsetråd og tetorstålspæle fra Harald Nyborg. Mine høns er jo gumpetunge arter, så de flyver ikke over - i hvert fald ikke endnu