Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan lærer jeg mine høns, at gå ind i huset?  (Læst 3846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline blaze

• Passiv bruger
Hvordan lærer jeg mine høns, at gå ind i huset?
« Dato: 19 August , 2016, 19:49 »
Hvordan lærer jeg mine høns, at gå ind i huset?
Jeg fik dem i går, hvor de kun var i huset (efter anbefaling fra sælger). I dag har de så været i gården med fri adgang til huset via en hønsestige. Men de har ikke kunne finde ud af, at gå derind. Problemet er, at deres mad og vand hænger derinde, så de har ikke spist eller drukket hele dagen. Jeg har forsøgt, at sætte dem derind i eftermiddag, men de var lige så hurtigt ude igen. Her til aften fangede jeg dem og satte dem i huset og lukkede af - de gik alle med det samme til foder og vand. Det bekymrer mig😔.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvordan lærer jeg mine høns, at gå ind i huset?
« Svar #1 Dato: 19 August , 2016, 20:09 »
Du må fortsætte med at fange dem ind om aftenen, indtil de har lært det. Der kan godt gå nogle uger. Men de skal nok lære efterhånden, medmindre det er fordi de har en stige de ikke kan gå på eller noget i den retning.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline blaze

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 August , 2016, 21:21 »
Det vil jeg gøre😊, men kan de godt undvære mad+ vand i alle dagtimerne?

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 19 August , 2016, 21:35 »
Det er rigtigt, kun tiden løser problemet. Måske kan sult og tørst være med til at lære dem at gå ind. Så vær ikke nervøs for det.

Man må jo så heller ikke have foder og vand ude i det fri. Der skal fodres under tag. Men et lille drøs korn gør ingen skade. Kan det måske placeres på indgangsstigen ?, det ville jo nok fremme indlæringen mht at benytte stigen.

Hvis du bliver for nervøs mht manglende indtag af føde - så husk at vand er vigtigere end korn. Vand er ikke godt at undværer i længer tid.

Offline blaze

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 August , 2016, 18:44 »
Årh ja det var da en god ide med lidt korn på stigen😊. Det må jeg prøve. Tak for det👍🏻