Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hård medfart  (Læst 5542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tartaricluffer

• Passiv bruger
Hård medfart
« Dato: 13 August , 2016, 11:52 »
Hej
Vi har for 14 dage siden hentet vores første høns til haven, og vi har valgt 3 ISA Brown pga æggene. Nu har vi for 3 dage siden hentet 2 silkehøner. hvor lang tid skal jeg forvente at de bliver sat på plads? Hver gang de har vovet sig ud i gården får de virkelig tæv af de 3 store. Så de sidder som regel og gemmer sig i en af rederne
Mvh den nye hønseejer

Offline AnnaJ

• Passiv bruger
Sv: Hård medfart
« Svar #1 Dato: 13 August , 2016, 13:42 »
Hjælp dem lidt ved at stille flere ad-og vandstationer rundt omkring i hønsegården(evt også i hønsehuset).
Så skulle der gerne gradvist falde ro på dem efter14 dage- en måneds tid.
Vær obs på antallet af høns. De er jo lidt i undertal, så man bør som udgangspunkt ikke føre et mindre antal høns sammen med flere "gamle" - men det skal nok ende lykkeligt, når bare de får mulighed for at gå væk fra hinanden og har plads til det  :)
Lidt blandede høns til æglægning 🐔🐓😊

Offline Stinej

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 August , 2016, 15:33 »
Fat mod, jeg har lige været igennem den samme tur, og det er sørme ikke rart at se på. Jeg har læst mig til, at det kan tage op til 4 uger at få nye dyr integreret, her tog det kun en uges tid, førend der var aceptabel ro i hønsegården og yderligere en uge, før der var god integration mellem gamle og nye. Det er en god ide aldrig kun at sætte en enkelt ny ind. Sætter man to eller flere ind, bliver opmærksomheden fordelt lidt, så har hvert enkelt ny kylling lidt ro ind imellem.

Noget, som virker godt hos mig, at at sætte skjulesteder ind, hvor de nye kan løbe lidt i ly for de andre. Det, jeg synes der har fungeret allerbedst, er at lægge en lille bunke mindre grene ind i hønsegården. De mindre kyllinger/hønniker kan løbe ind under/mellem grenene, men det er vanskeligt for de store, voksne høns at komme ind. De små er også lette nok til at sidde i kvaset, så de flyver op og sidder i fred for de voksne høns, der er for tunge.

Fortsat held og lykke med projektet.

Mvh Stine

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 14 August , 2016, 17:34 »
Det er nogle høns som er meget forskellige i temperament, så jeg ville faktisk ha frarådet at lave den sammensætning. Isaer er meget fremme i skoen og er generelt ikke så fredelige over for andre/nye høns, især ikke på begrænset plads. Silkerne er ofte mere forsigtige og især hvis de har meget top, så kan de ha svært ved at se, og derved også ha svært ved at komme af vejen, hvis der kommer en hidsig høne efter dem.

Men lad os endelig høre hvordan det kommer til at gå. Det kan jo være jeg må revidere min opfattelse ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 14 August , 2016, 20:38 »
Hvis du kan sætte et hegn op med så store masker at silkehøns kan gå igennem og så små at Isaerne ikke kan,  så vil det være godt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 14 August , 2016, 20:40 »
Er isaer og silker ikke ca lige store? Det er min opfattelse ud fra at ha passet mine naboer isaer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tartaricluffer

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 August , 2016, 23:00 »
Har her til aften lavet et par skjulesteder af nogle gode forvitret grene hvor de små kunne komme lidt i dækning fra de store, og de har allerede været ude af huset, så det er vellykket indtil videre. Men jeg er stadig meget opmærksom da Isaerne er ret voldsomme.

Offline Tartaricluffer

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 August , 2016, 23:01 »
Mine Isa Brown er ca dobbelt så store som silke hønsene, så det er en ulige kamp hvis de ikke kan enes.