Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min Julegås  (Læst 8752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Min Julegås
« Svar #15 Dato: 17 Maj , 2009, 06:39 »
Nu har jeg lånt en mårfælde og må så se hvad der går í den, hvis jeg kan være så heldig at fange utysket.

Hvis det er rotter tror jeg at maskerne i en mårfælde er for store... Den mårfælde jeg har fra HN har jeg aldrig fanget rotter i, men mine katte har siddet i den flere gange  :-[ HN har nogle små rottefælder hvor maskerne er dobbelt så små, og med et indgangshul hvor katten ikke kan komme ind, de virker fint og er ikke ret dyre...

Jeg føler med dig omkring dine gæslinger... jeg fik samme dag selv ryddet min bestand af voksne Jersey Kæmper på nær en høne der er bar på ryggen, 2 Moskus damer der lå og rugede røg også....  :'( :'( Godt jeg har mine kyllinger og 50 nye æg i rugemaskinen, Jersey Kæmperne nåede lige at lægge 52 æg inden de blev taget af ræven...
Han var kommet ind i stalden og ind i hønsehuset gennem en 10 cm sprække ved fodertruget til grisene... Jeg må på jagt efter en ny Jersey hane i blå randtegnet...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2009, 15:22 »
Efter at mår fælden er klappet 3 gange, væltet rundt og maddingen fjernet hver gang uden at der er gået noget i, så har jeg lånt en kattefælde, som er noget større, jeg håber virkelig at utysket går i den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2009, 17:51 »
Træls Lene  :'(
De var bare så nuttede.  <B god jagt  <B
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #18 Dato: 18 Maj , 2009, 18:03 »
Ja de smager simpelhen himmelsk, jeg fyldte min ene gås med fars, jeg havde hørt det skulle være godt, og det må siges det smagte bare så lækkert  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #19 Dato: 18 November , 2011, 18:55 »
Ja selvfølgelig skal man da spise sine gæs - de smager jo så dejligt og de har haft et godt liv.

Mine gæslinger bliver dog ikke julegæs  :'(

Jeg hentede dem (9 stk. Svanegæslinger)  her den 14. maj hos ham som havde udruget dem, de kom hjem i deres lille indelukke, som jeg havde lavet til dem i gåserummet.
Næste morgen var de 4 pist væk og de sidste 5 lå døde, bidt ihjel  >:(

Hvad der sket, tja ????????

Nu har jeg lånt en mårfælde og må så se hvad der går í den, hvis jeg kan være så heldig at fange utysket.

det lyder som rotter  :o

fandt du nogensiden synderen
« Senest Redigeret: 18 November , 2011, 18:57 Fra The Mother »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 18 November , 2011, 22:31 »
Ja, det var en stor gråstribet hankat, som sad næste morgen i kattefælden og havde ædt gæslingen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub