Vi (min kæreste og jeg) er ret nye i hobbyhøns. Det betyder at når de begynder at være syge, så har jeg ingen ide om hvad de fejler

Vi startede med at købe 5stk; 1 tværstrippet skovhøne, 1 hvid sussex, 2 sorte sussex og 1 konigsberger - de er ved at nærme sig de 16-18 uger, og dermed æglægningen.
Skovhønen udviklede sig ikke som de andre høns, og så egentlig ud som om udviklingen gik i stå (i forhold til de andre). For et par dage siden begyndte den at skrænte og det gik ret hurtigt. Den blev først lidt slatten, lå bare ned, problemer med balancen og ville ikke rigtig spise og drikke. Det endte med den en aften lå i gården, hvor de andre var gået ind. Vi aflivede den, den aften, fordi den ingenting kunne. Det skete i løbet af to døgn.
Efter den blev aflivet er de to sorte sussex nu begyndt at virke småsyge og sløje.
Jeg har læst op på hvad de kan fejle, og tror (og håber) ikke det er lammelse, da deres lemmer virker fint og de kan gå og vingerne sidder hvor de skal.
Deres haler hænger, intet udflåd fra hverken næse eller øjne og klatterne ser også normale ud (der er ingen "underlige" klatter i gården).
Jeg læste også at sussex ikke er modtagelige overfor mareks, så hvad kan der dog være galt med mine gokker?
Jeg (og kæresten) er fuldstændig grønne på det område, og jeg ved ikke hvad vi skal gøre ved det - det er så synd.
Jeg læste smitten kan blive hængende i et år, så det betyder at vi jo ikke kan tilføre nye høns - eller? Skal vi så helt opgive vores høns? Nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?