Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: søger Isa Brown kyllinger  (Læst 1281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise G

• Passiv bruger
søger Isa Brown kyllinger
« Dato: 29 Juli , 2016, 13:55 »
Hej!
Jeg vil meget gerne have kyllinger og da jeg før har haft Isa Brown, vælger jeg dem igen. Hønsehus og det hele er klar, men nu mangler jeg bare kyllingerne. I uge 31 er mig og min familie i Østrig og ville gerne have dem lige der efter. De må meget gerne være klækket omkring d. 10/8 så vi kan hændte dem der omkring. Jeg bor på Falster, så hvis jeg kunne finde nogen på Lolland Falster eller Sjælland vil det være helt perfekt.
Håber der er nogen der kan hjælpe hilsen Louise G :) 

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: søger Isa Brown kyllinger
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2016, 18:14 »
Jeg troede ikke du havde haft høns før ?, men så er det jo ikke så svært for dig at finde ud af at passe dem.
Som du vel husker, så foreslog man dig i dit sidste indlæg her på DFF, at du skulle forsøge at læse lidt om hønsehold - så du er forberedt på det, før du anskaffer høns.

Men du har måske allerede prøvet at opdrætte kyllinger ??. Sidst du købte ISA Brown - kan du huske hvor det var ?, for du kan kun købe disse høns fra hønserier og ikke fra private hønseavlere.
Du får nok svært ved at bestemme hvad dag kyllingerne skal være klækkede, da det jo sker på store rugerier og de selv planlægger klækketidspunkter.

I venstre side - her på siden - kan du feks se en forhandlers hjemmeside, hvor der forhandles ISA.

God ferie  :)

Offline Louise G

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2016, 12:14 »
Ja, jeg har haft høns før, men det er omkring 4 år siden. Siden sidste gang vi havde høns er vi flytte, så der hvor vi købte dem sidst er for langt væk i forhold til transporten af kyllingerne. Nej, jeg har ikke haft kyllinger før, men er fuldstændig med på hvad jeg skal, når vi for dem.
Men tak for hjælpen, jeg må bare lede videre og håbe på at jeg finder nogle kyllinger.
M.v.h. Louise G :)

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2016, 10:00 »

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 August , 2016, 11:39 »
Som de andre siger, du skal have fat i kommercielle forhandlere - man kan ikke selv avle isa brown :)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Louise G

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 August , 2016, 17:03 »
Tusind tak for svarene, jeg har nu fundet nogle og skal snart hente dem :)

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 01 August , 2016, 18:27 »
Fundet - det er da fantastisk, hvor finder man lige ISAér  <H, der hvor du bor  :D

Offline Louise G

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 August , 2016, 18:55 »
Det er også svært, så jeg har fundet nogle ved Tølløse, i Maxpetfood. Det er en lang køretur, men jeg håber de små kyller kan klare det.