Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: æg med virkelig tynde skaller  (Læst 4257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brolykke

• Passiv bruger
æg med virkelig tynde skaller
« Dato: 13 Juli , 2016, 13:10 »
jeg har en høne, men hvilken en, som lægger så sindsygt tyndskallede æg, at de næste der går på reden knuser dem. Det er et virkelig svineri. både halmen, og de øvrige æg er svinet til. Den sidste høne der var skruk for nylig var smurt ind i fjerdragten så hun lignede en levende halmbunke. både støv og halm var klistret ind i fjerene.
Hønsene får skaller og det drejer sig kun om en enkelt høne. De er alle sunde og raske, men en af dem kan måske ikke optage kalk.
Jeg vil nødigt af med dem for at slippe for svineriet, så derfor efterlyser jeg et middel som enten kan binde kalken i foderet, eller som jeg kan give som tilskud til dem alle. Gode er råd udbedes venligst.
 :-[
Mange hilsener Brolykke

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: æg med virkelig tynde skaller
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2016, 18:44 »
D vitamin hjælper til bedre optag af kalk i kroppen. Giv dine høns et par skefulde levertran i foderet et par gange om ugen. D vitamin er fedtopløseligt, så det skal ikke gives med alt for løs hånd
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Brolykke

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2016, 08:45 »
Tak for svaret. Det er altså fuldstændigt det samme som hos mennesker kan jeg forstå, og netop derfor skal man passe på de D vitaminer. Høns er jo ikke så store så derfor har jeg ikke turde eksperimentere med den slags, af skræk for at ødelægge hønsene. De æder jo rub og stub indtil de kan trille.
Mange hilsener Brolykke

Offline Ellgaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2016, 22:26 »
Jeg laver Hønseguf til mine høns, (opskriften ses til venstre) på den måde får jeg levertran i dem  8)
Lone