Lad mig sige det lige ud, jeg er træt af mine høns. Godt nok er der kun to af dem, men de er de mest kræsne ubehøvlede irriterende par jeg nogensinde har haft.

Den ene høne er okay når det kommer til opførsel, men den anden, den opfører sig som om den er konge og kan bestemme over alt i verden.

Den er aggressiv og stædig, lige meget hvad jeg gør, så er den stadig dominerende og jeg begynder at tvivle på om jeg er skabt til høns. Det virker jo som om faverolles er en glimrende race, men nej, det var den største fejltagelse i mit end til videre korte liv.

Den ene høne har bragt mere ulykke og afskrækkelse end alle andre høns jeg har haft, tilsammen!
Udover det er de angrebet af lungeorm og dårlig mave, men jeg ved intet om hvordan man kurere det og har heller ikke tid til syge høns længere. Skal have velfungerende kræ der kan vente til jeg endelig får tid.
Misforstå mig ikke, jeg elsker dyr, også høns, men siden første gang jeg fik høns, er min interesse ætset væk. Jeg er ikke motiveret, jeg har det ikke sjovt, og er det ikke sjovt, så ender det med at blive pligter og pligter er dårlige, for det betyder jeg skal have ansvar, men så langt er jeg ikke nået.

Lige nu er jeg teenager og er pænt sikker på det er derfor. Jeg er mere interesseret i mine venner, at være social og have det sjovt med dem. Som jeg bliver ældre, vil det nok blive lettere.

Men ved ikke hvad jeg skal gøre, selv om jeg ved nok så meget om høns. Jeg kan ikke sælge dem, det ville ikke være fair for køberen på nogen måde, og de er ikke spiselige. Men det er også kun den ene jeg har et problem med, men det er ikke godt at fjerne den anden på den måde. Jeg ved ikke hvordan hun vil reagere hvis hun fik nye damer at gå med. På den anden side tror jeg ikke lige frem hun har det sjovt med at gå med en aggressiv høne. Jeg har også en idé om at den dominerende høne er overvægtig og den anden er undervægtig. Det kan jeg ikke gøre noget ved.

Men håber nogen kan hjælpe, hvad ville være bedst. Jeg elsker den ene høne, men hader den anden. Skal de begge aflives/gives væk eller er det okay bare at beholde en og finde en ny kammerat?