Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lysning af æg for en nybegynder  (Læst 23965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
Sv: Lysning af æg for en nybegynder
« Svar #15 Dato: 09 Juni , 2016, 07:59 »
Tak for svar. Jeg har studeret you tube en del og der er mange gode videoer, så nu skal jeg prøve at få det ført ud i virkeligheden.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gunni

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 Juni , 2016, 23:42 »
Så fik jeg lyst igen, og denne gang gik det meget bedre  :)
efter at have set en rigtig god video på youtube samt skiftet lyskilde kunne jeg meget bedre se, det er sjovt og ret fantastisk at se lille kylle bevæge sig inde i æget :D

der var stor kvalitets forskæl på de æg jeg har købt, og ud af de 30 æg jeg fik det ene sted var der 17 ubefrugtede og 8 døde og derfor kun 5 levende tilbage :(

Fra det andet sted (også 30 æg) var der kun 3 ubefrugtede og 4 døde og der er derfor 23 levende kyller tilbage ;D

Så i maskinen er nu 28 æg som jeg er 99% sikker på er i live  /o

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #17 Dato: 10 Juni , 2016, 07:02 »
jeg har også kigget meget på youtube, men vil du ikke alligevel prøve om du kan føre mig frem til den video du har kigget på. Bare for at lære endnu mere om det.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gunni

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 10 Juni , 2016, 08:16 »
Jo da jeg har set flere men syndets denne er god, den er meget enkel, den er god... Den er dårlig.... Det an jeg lide  :D

https://m.youtube.com/watch?v=rYgJY8QTmYk

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #19 Dato: 10 Juni , 2016, 13:26 »
Mange tak skal du have. Nu skal jeg lige have lidt ro så vil jeg køre den igennem