Jeg har igen brug for hjælp fra Jer erfarne hønseejere

Jeg har en høne (dværg wayndotter) på ca. 1 år, som jeg ikke kan finde ud af om er skruk eller ej.
Jeg er ikke så meget hjemme i øjeblikket, og kan derfor ikke følge hendes færden hele dagen.
Næsten hver gang jeg kommer hjem, ligger hun i reden - men det kan jo også blot være for at lægge et æg. Når jeg stikker hånden ind i redekassen og kæler hende, forsvinder hun efter et stykke tid. Den ene dag blev hun ude resten af dagen. En anden aften måtte jeg flytte hende fra redkassen til pinden - og hun blev på pinden hele natten. Da jeg havde forstyrret hende i dag - og taget alle æggene - vendte hun efter et stykke tid tilbage til den tomme redekasse. Efter en tid var der en kaglen uden lige fra hønsehuset, og en af de andre høner kom ud af den redekasse, hvor min "måske-skruk" også lå. Der lå et æg ved siden af "måske-skrukken", som jeg tænkte at den anden høne havde lagt. Efter måske 10 min. var det æg så forsvundet ind under "måske-skrukken". Da jeg så forstyrrede hende igen, så hun gik sin vej, tog jeg ægget. Umiddelbart lignede det et af hendes egen æg - men jeg er langt fra sikker - jeg kender endnu ikke min nye høner så godt, at jeg med sikkerhed kan sige, hvem der lægger hvilke æg (æggene er ikke fuldstændig ens

).
Jeg har kun nået at bygget én redekasse, men da alle æg bliver lagt i den, er den åbenbart ikke besat hele dagen (hvilket måske peger på "ikke-skruk"). Men inde jeg gik fra hønerne i dag, blev kattens bakke hurtigt omdanne til en ekstra redekasse - blot for en sikkerheds skyld.
Da jeg ikke må og kan have kyllinger, er det udelukket at min "måske-skruk" får rugeæg ind under sig. Så nu til mit spørgsmål: Hvad er det bedste jeg kan gøre nu? jeg går efter den mest stilfærdige løsning, hvor hønerne ikke vil stå og skrige.
1) Jeg kan markerer et par æg, og så blot lade hende ligge og passe sig selv i - er det 28 dage? - og så tage æggene fra hende igen.
2) Jeg har lod mig fortælle, at jeg kan afskrukke en høne, ved at stille hende i en papkasse på et koldt gulv i 1 døgn. Jeg har ikke et koldt gulv på den her årstid, så badeværelset bliver det koldeste. Mit bløde hjerte, synes det vil være synd (noget nær dyreplageri), at gemme et levne væsen i en papkasse et helt døgn. Men er det sådan man gør? Og skal hun have vand og mad med ind i kassen?
3)Jeg har også hørt, at jeg kan afskrukke en høne, ved at lade hende gå alene i 3 dages tid, et sted hvor der ikke er en redekasse, og kun ganske beskeden mængde bundstrøelse. Mit hønsehus er indrettet, så jeg med lidt fix-faxerrier godt kan dele det op. Men det betyder, at hun skal gå indendørs i flere dage på max. 1 m2, og hele hønsehuset kun kan blive luftet ud gennem hønselemmen (normalt lufter jeg grundigt ud gennem døren hver dag).
4) Hmmmm.....jeg kan selvfølgelig også lade hende bo i badeværelset nogle dage. Det må være til at gøre rent bagefter, men kan hun ødelægge vaskemaskine-installationer eller lignende?
5) Her venter jeg på flere gode råd og erfaringer

Er min høne overhovedet skruk? Og hvis jeg skal "afskrukke" hende, hvordan finder jeg så ud af hvornår hun kan komme tilbage til de andre?
Er de i øvrigt ikke meget sent på året, at en høne bliver skruk? Går hendes artsfæller ikke rundt med deres afkom på nuværende tidspunkt.