Randi, du skal ikke give op

Det kan være lidt svært, specielt med mørke æg. Men jo flere gange du prøver, jo bedre bliver du til det.
Hvis du ikke har en æggelyser, kender du måske nogen, der har? De første mange gange brugte jeg forskellige former for lygter. Så lånte jeg en, og jeg kunne se, at den var MEGET bedre, så jeg besluttede mig for at købe min egen.
Jeg er stadigt lang fra at være ekspert, men jeg har lavet mit eget kodesystem, som jeg skriver på æggene, f.eks. OK på de æg, jeg er sikker på, U på de usikre, S, hvis jeg tror der er en svag befrugtning osv.
Jeg gør det, fordi jeg håber at samle lidt erfaringer, og efterhånden blive rigtig god.
De æg, jeg er i tvivl om, lader jeg ligge lidt længere, når jeg så kan se de andre udvikle sig anderledes, tager jeg dem, som jeg er 120 % sikker på ikke dur, og knalder dem, for så kan jeg se indholdet, og være sikker på min "diagnose". Heldigvis har jeg ikke taget fejl endnu.
Æggene, som jeg ikke kan "læse" bliver bare liggende til rugetiden er udløbet + nogle dage, så knalder jeg også dem, for at se hvad der var galt. Heldigvis har jeg ikke knaldet et æg med en levende kylling endnu, og jeg lader hele tiden tvivlen komme ægget tilgode. Så jeg

for at at det heller ikke sker.
Du skal prøve at ruge på meget lyse æg, for de er ret nemme at lyse. Man bliver helt bidt af det, når først man begynder at lære det

Det er næsten som en scanning af en baby.