Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sengetid  (Læst 927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene71

• Bruger
Sengetid
« Dato: 26 Maj , 2016, 22:31 »
Hvad tid går mine høner i seng på årets længste dag?

På nuværende tidspunkt trækker de først ind ved 21.45 tiden. Det betyder, at lige om lidt går de i seng senere end mig 8)

Jeg har automatisk lukning af hønselemmen, men hvor sent skal den indstilles til. Dels er det jo synd, hvis der er én som ikke når ind. Men de skal også være lukket inde om morgnen, hvor de står tidligere op en mennesker (og naboer) bryder sig om.

Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Sengetid
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2016, 10:24 »
Tja, jeg jager dem ind, hvis jeg er på vej i seng, og de ikke er gået ind. Men ellers tænker jeg at hvis du stiller den til midnat, så burde de være gået ind. Hvis ellers ikke du er nervøs for at diverse rovdyr skal dukke op inden.

Jeg er ret hysterisk med st få mine ind inden det bliver mørkt, da vi har både ræv og mår i haven.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene71

• Bruger
Sv: Sengetid
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2016, 19:58 »
Jeg må sætte lukningen til 24  /o
Jeg bor i bebygget område, tæt på trafikerede veje, og bag høje plankeværk. Så jeg frygter ikke rigtig ræven og andre rovdyr. Men alt kan selvfølgelig ske  ;). Ræven holder til i udkanten af bebyggelsen ved skov og mark 600 meter væk.
Jeg er ikke hjemme hver aften, så det med at jage dem ind, holder desværre ikke i praksis.
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)