Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad tid er jeres høns vækkeur sat til?  (Læst 1330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Hvad tid er jeres høns vækkeur sat til?
« Dato: 13 Maj , 2009, 11:09 »
Lukker i jeres høns ud?.. Ville være meget interessant at vide.

jeg selv lukker dem ud kl 5.30  *s For troede man skulle stå op med hønsene  ;D.  Og så går de i seng kl 21-21.30.

Håber bare ikke de bliver oppe til kl 23 når det bliver helt sommer. 
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hvad tid er jeres høns vækkeur sat til?
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2009, 12:08 »
Jeg lukker mine ud omkring kl. 6 - samtidig med at hestene lukkes ud på folden. Når hestene skal ind igen ved 21.30-tiden er hønsene selv gået ind i seng og så lukker jeg bare efter dem. Jeg regner med at fortsætte sådan hele sommeren igennem - regner ikke med at de bliver alt for længe oppe...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2009, 12:29 »
I weekenden lukker jeg først mine ud kl 8 af hensyn til naboerne. Til hverdag lukker jeg dem ud ml kl 7 og 8.
Deres sengetid afhænger af, hvornår solen går ned. I går gik de på pind ved 20.30-tiden
« Senest Redigeret: 13 Maj , 2009, 16:52 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2009, 15:07 »
Vores høns har overdækket hønsegård, så vi lukker hverken ind eller ud. Det styrer de helt selv. Naboerne siger, det er okay (Deres soveværelse vender væk fra larmen ;D). De er oppe og i gang ved 5 tiden ihvertfald, og går sent i seng. Omkring kl 22 vil jeg tippe som standard.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Maj , 2009, 15:11 »
Vi pensionister sover jo lææææænge, så jeg lukker først hønsene ud mellem 9.30 og 10.00.   <G
Det skal siges, at de har et stort hønsehus og både foder, skaller og vand i huset - og er stort vindue.
De går til køjs ved 21-tiden.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 13 Maj , 2009, 16:29 »
Her er det samme som Storm-Olsen, hønsene bestemmer selv når de står op. Sjovt er det at det ene hold går tidligt i seng. Kl. 19 i øjeblikket. Det andet hold er længe oppe, til kl. 22. Mærkeligt..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 13 Maj , 2009, 18:24 »
Jeg kan høre mine allerede ved en 5 tiden om morgenen, og de går til ro ved en 19-20 tiden, jeg lukker dem ud ca kl. 08.30 til 15-17 tiden. Men til aften sidder de så og kigger ud af vinduet og følger lidt med i det hele.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #7 Dato: 13 Maj , 2009, 23:25 »
Mine står først op kl. 0700, det er det tidspunkt lemmen åbner.
Der er helt mørkt i huset indtil da.

Sengetid, nok omkring kl. 2000.
Silkehanen er den første, han kan godt gå i seng næsten en time før de andre, og sidder så og kalder på de andre.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #8 Dato: 14 Maj , 2009, 06:01 »
Jeg kan høre min hane gale i hønsehuset allerede ca. 4.30,- når jeg ved et uheld er vågen så tidligt ;)
Huset er isoleret og er 3 meter fra vores eget soveværelse. Der bliver åbnet til hønsegården kl. 6.45, for så kan jeg lige nå et hurtigt besøg inden vi kører. Naboen er dagplejemor og er derfor tidligt oppe. I weekenderne bliver der først åbnet kl. 8.00. Vi har meget tolerante naboer som mener at hanegal er en selvfølgelighed i et område som vores mod åbne marker.  :D

Til gengæld har vi været nødt til at stille om på aftenlukningen. På de lune dag nyder de ofte de sidste solstråler, før de går til ro, dvs at lemmen lukker kl. 22.00 og det har været meget tæt på det tidspunkt hvor de er gået til ro.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #9 Dato: 14 Maj , 2009, 14:53 »
Vores høns bliver lukket ud kl ca 8.00 om morgenen i hverdagene (ca 9.00 i weekenden - for naboernes skyld), for så går vi derud inden vi kører i skole mv. Det er dejligt at gå og snakke med hønsene inden dagen for alvor starter. Om aftenen er jeg ude og lukke for hønsene ved 21.30-tiden. Hanen står og tripper for at få alle mand ind på plads og han lægger sig ikke før han har fået styr på alle de store kyllinger, der ikke altid vil i seng.  ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 Maj , 2009, 21:10 »
Mine høns bliver lukket ud kl. 7.00 og går ind i huset igen omkring kl. 19-20 stykker. Jeg investerede tidligere i år i sådan en automatisk åbne-/lukkedims....fantastisk opfindelse  ;D Jeg har nogle sommeraftener gået og ventet på, at hønsene ville gå til ro, sådan at jeg selv kunne komme i seng. Nu behøver jeg bare at kalde dem ind i hønsegården, lukke lemmen ud til haven og så sørger automatikken for at lukke lemmen ind til hønshuset, når mørket falder på <:
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat