Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dumme hund...  (Læst 1219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Dumme hund...
« Dato: 12 Maj , 2009, 21:42 »
Det har været varmt i hønsehuset idag, så jeg har ladet døren stå åben for at skrukken ikke fik det alt for varmt. Vores søde hund har så været inde hos hende (er jeg sikker på), og da hun sikkert ikke har syntes det var fedt at blive snuset så kærligt, som vovse ellers har ment det, har hun fået strittet 2 æg på gulvet, og de var gået i stykker.  :(
Dog kun med revner og lidt huller i, men der er jo ikke noget at gøre.
Så børnene fik anskuelighedsundervisning: æggene blev et for et knækket, det ene var (heldigvis) blankt, men det andet var der en lille 9 dage gl. kylling i.
ØV!
Mvh Marianne

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Dumme hund...
« Svar #1 Dato: 12 Maj , 2009, 21:48 »
Enig!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2009, 21:51 »
Ejj, hvor træls.
Men ja, der er jo ikke andet at gøre end at vise ungerne hvordan det ser ud inde i ægget på det stadie. Det er da en oplevelse at se, selv om det selvfølgelig ikke var det der var meningen med ægget.

Vi læser en hønsebog til godnathistorie for tiden. Vi er nået til kyllingefosterets stadier. Det er en oplevelse at se hvor optagede ungerne er af det og bare suger viden til sig.
« Senest Redigeret: 13 Maj , 2009, 08:40 Fra Stinne »
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2009, 21:55 »
Hvor lyder det altså bare hyggeligt Stinne.. Og alting bliver jo bedre, når det findes i virkeligheden   :-*

Men trist at vuffer ikke blot kunne nøjes med at knuselske jer
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2009, 22:00 »
Ja, børn får et andet forhold til både dyr og mennesker, når de kan opleve den slags - og klækkende kyllinger, et får der får lam (og senere spiser dem, uden at synes det er ulækkert) og meget andet.
Så vores datter på 6 år har et godt og naturligt forhold til dyrene og et godt tag på dem, man kan godt se på de af hendes veninder, der ikke har dyr, de har bare ikke den samme forståelse.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 13 Maj , 2009, 07:43 »
Ja, det lagde jeg også mærke til, da Sif på 4½ havde besøg af et par veninder. Sif ved jo at man skal færdes stille og roligt omkring høns og vagtler, mens veninderne havde den der hurtige, pludselige og larmende adfærd. Nu var jeg der jo, så jeg kunne skride ind. :D
Sif var jo SÅ stolt over at kunne vise Farmors høns og kyllinger frem, og over at hun kunne håndfodre både hanen, hønsene og kyllingerne, for veninderne turde jo ikke rigtig i begyndelsen. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #6 Dato: 13 Maj , 2009, 09:03 »
Uhh, jeg elsker at høre at der er så mange andre også inprenter børnene alle de glæder og oplevelser dyrene giver os. Jeg fatter slet ikke det der med at man "ikke bryder sig om dyr" og ikke vil have husdyr. ::)

Silas havde bibliotekstimer i går og plejer at komme hjem med bøger om dinisaurer og krybdyr. Men  hvad kom han hjem med? - Hønsebøger!! Så nu læser vi både vores egne og skolebibliotekets hønsebøger. ;D Det er skønt. Også fordi al den viden han suger ind, øser han af når vi går hos hønsene og det gør at det er meget mere spændende at være omkring dem.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)