Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mine maraner er holdt op med at lægge æg  (Læst 4846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

• Bruger
mine maraner er holdt op med at lægge æg
« Dato: 08 Maj , 2016, 22:26 »
Jeg har 3 maraner på 1 år som pludselig er standset med at lægge æg her da der blev så ulideligt varmt. Har det noget med varmen at gøre. hvem ved noget om det.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Jørgen wenzelsen

• Bruger
Sv: mine maraner er holdt op med at lægge æg
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2016, 22:59 »
Mine er også stoppet, men de er i fældning nu, så stopper de med at lægge æg.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2016, 07:40 »
Prøv at kigge dem efter for utøj. For den milde vinter har været god for dem.
Ellers kig på fodringen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2016, 08:07 »
det er allerede gjort. og fodringen får de fuldfoder og grønt i haven + rester fra køkkenet og det er godt nok ikke meget for her i huset får alle min mand og jeg lov til at spise rester til der ikke er mere. Men lidt er der da engang imellem. Jeg har også 6 isa og dem er der ikke noget med. De har lagt æg alle sammen hele vinteren igennem uden undtagelse.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2016, 08:30 »
Store skift på den ene eller anden måde kan sagtens påvirke hønernes æglægning om det er flytning, foderskift, stress over noget eller kraftige temperaturskift. Vi skal jo lige tænke på at skiftet mellem vinter med frost og sne kontra sommer lige kom efter hinanden og ikke en blid overgang og det kan nogle dyr godt reagere på.
Så kan sagtens tænkes det er det som har spillet ind.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Gerda

• Bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2016, 08:34 »
tak skal du have. Det er jo også det jeg selv tror dog uden at vide det. For alt hvad jeg kan komme i tanker om har jeg undersøgt. Og der har ikke været foderskift, men mon ikke det går i orden over tid igen.