Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flyvehul til stor race?  (Læst 4060 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Flyvehul til stor race?
« Dato: 20 April , 2016, 15:30 »
Nu er det så længe siden at jeg havde stor Sussex, så jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvor højt man kan sætte flyvehullet og hvor stort, eller rettere lille, man kan lave det.

Jeg vil sætte det så højt som muligt, for selvom vi aldrig har set en ræv på disse kanter, så kan det måske være det afgørende, hvis der skulle slippe en ind. Jeg tror også der bliver mindre træk, hvis det sidder så højt som muligt.

Nogen erfaringer?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline renepaulsen

• Bruger
Sv: Flyvehul til stor race?
« Svar #1 Dato: 21 April , 2016, 08:45 »
Flyvehul? Du mener vel udgangshullet? Sussex er tunge i rumpen, og flyver ikke mere end højst nødvendigt. Mine forcerer ikke engang et 90 cm hegn. De hopper dog op på på pinden i 60 cm. højde.
Og du har ret i det med træk. Jeg tænker en størrelse på 30x35 cm, placeret 30 cm over jorden, med en lille trappe op til, f.eks. et par fliser :)
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 21 April , 2016, 08:46 »
Jeg er gammel fugleholder, så jeg siger altså også ofte flyvehul ;)

Mine udgangshuller er 30x30. Det fungerer fint til brahma også.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline renepaulsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 April , 2016, 08:51 »
Er jeg med på Raziel. Det giver bare lidt forkert associationer, eftersom man tænker hullet skal højt op, for at flyve ud af det. :)
Jeg ved ærlig talt ikke om mine ville bryde sig om det, de er godt nok gumpetunge, især hanen. Mit det ene gadekryds af en høne ville dog helt sikkert elske det. Hun flyver jævnligt ud af gården, og op på taget af skuret :D
Og jeg tror ikke højden hjælper på ræven, jo måske hvis vi er oppe på omkring 2 meter. Det bedste er da vist bare at lukke lemmen om natten :)

Sendt fra min D6603 med Tapatalk

1.6 Sølvgrå Sussex