Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: min høne er skidtmas  (Læst 2356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Katrine_L

• Passiv bruger
  • Agronom med selvforsyningsdrømme
min høne er skidtmas
« Dato: 16 April , 2016, 18:25 »
Halløj. Jeg har 5 styks skønne ISA'er gående. Sunde, glade dyr og der har aldrig være problemer. Men i den sidste uges tid har den ene altså hængt med næbbet - eller rettere med halefjerene. Hun virker skidt tilpas, men spiser, drikker og går gladeligt tud når jeg kommer og åbner. Men hun går ikke rundt med de andre 4, virker ikke så livlig og er i det hele taget bare lidt skidtmas. Jeg kan hverken se eller mærke skader på hende og jeg ved heller ikke om hun lægger æg pt - jeg får 4 dagligt, men det kan jo være de andre 4. Har I nogen gode ideer til, hvordan jeg kan hjælpe hende? Og hvor længe ville I lade sådan en lidt skidmas-høne gå rundt før I svingede øksen? Jeg er svært glad for mine høns, så jeg kan ikke holde ud, hvis hun går rundt og lider - så hellere gøre en ende på det hele.

Tak. Mvh. Katrine.
Agronom med selvforsyningsdrømme.
Elsker mine skønne hønsedamer - er i fuld gang med at udvide bestanden.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: min høne er skidtmas
« Svar #1 Dato: 16 April , 2016, 18:46 »
Har du tjekket for utøj? Prøv evt med lidt ekstra tilskud af proteinholdigt foder. Jeg har lige haft en maran, der var bleg i kammen og havde hængende hale. Det eneste jeg kunne finde på hende, der var anderledes end de andre, var at hun var i gang med at få masser af nye fjer. Hos hende har det hjulpet at hun blev lidt ekstra forkælet med kyllingefoder og andet ekstra protein.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.