Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor kan jeg kigge henne efter Silker?  (Læst 2951 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Quiby

• Passiv bruger
Hvor kan jeg kigge henne efter Silker?
« Dato: 18 Marts , 2016, 12:58 »
hej :)
Nu er jeg igen for anden gang blevet brændt af af sælger. Har ellers stået og fundet 4 Silkehøns fra 15' 2 gange, men i sidste øjeblik har sælger fortrudt.  :-\
Syntes jeg har ledt nettet tyndt for at finde nogle, men det ser helt umuligt ud. Er det simpelthen bare at væbne sig med tålmodighed indtil folk får frasorteret sine kyllinger og sælger ud af dem?
Er både interesseret i store og dværg udgaven, for skal ingen haner have, så det kan sagtens gå..
Nogle idéer?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvor kan jeg kigge henne efter Silker?
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2016, 14:44 »
Jeg har 4 silkeæg i rugemaskinen, og får flere i løbet af foråret/sommeren, så jeg får nogen til salg på et tidspunkt. Det er store silker som er racerene, men ikke farverene. Dvs at der kan komme kyllinger i forskellige farver. Og jeg kan så heller ikke på nuværende tidspunkt garantere om det bliver haner eller høner. Silker skal være ret gamle før man kan se forskel, ca 4 mdr.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Quiby

• Passiv bruger
Sv: Hvor kan jeg kigge henne efter Silker?
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2016, 09:00 »
Jeg har 4 silkeæg i rugemaskinen, og får flere i løbet af foråret/sommeren, så jeg får nogen til salg på et tidspunkt. Det er store silker som er racerene, men ikke farverene. Dvs at der kan komme kyllinger i forskellige farver. Og jeg kan så heller ikke på nuværende tidspunkt garantere om det bliver haner eller høner. Silker skal være ret gamle før man kan se forskel, ca 4 mdr.

De skal "bare" være havehøns, så jeg behøver ikke noget fint og fancy. Men jeg har fået en til at ruge ud for mig, så det jeg leder efter nu er ældre silker :)