Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Snittet halm?  (Læst 6164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Snittet halm?
« Dato: 17 Marts , 2016, 08:03 »
Jeg har en del halm i små baller på lager, og jeg tænker lidt om de ikke kunne snittes og så bruges som strøelse?
Og hvis ja, kunne det lade sig gøre i en kompostkværn?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Snittet halm?
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2016, 09:55 »
Behøver det blive snittet? Jeg bruger "helt" halm til strøelse.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 17 Marts , 2016, 09:59 »
Jeg bruger det også helt til voksne høns, gæs og ænderne.

Men jeg tænker mere på kyllingerne og duer, hvor jeg nu bruger spåner, eller hampestrøelse.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #3 Dato: 17 Marts , 2016, 21:48 »
Hvis det er vinter byg halm kan du fint bruge det til kyllinger da det er mere blødt, vår byg halm kan gå, men hvede og rug halm skal være snittet ellers vil det være som at gå på grene for de små pus
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 18 Marts , 2016, 09:20 »
Det er byghalm, men om det er vinter eller forår...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #5 Dato: 18 Marts , 2016, 21:44 »
Hvis det er gult så er det vinter byg halm, vår byg halm er mere brunt og ofte længere i stråene
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜