Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan holder I kyllinger?  (Læst 7192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Quiby

• Passiv bruger
Hvordan holder I kyllinger?
« Dato: 14 Marts , 2016, 11:11 »
Ja overskriften siger vel sig selv  :)
Hvordan holder I jeres små kyllinger som stadig har brug for varmelampe? I en papkasse? Kaninbur eller andet? Hvad med bundstrøgelse? Syntes jeg har ledt og ledt på nettet efter billeder osv, men jeg kan ikke rigtigt finde noget brugbart  :)

Offline Lene Vesterby

• Passiv bruger
Sv: Hvordan holder I kyllinger?
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2016, 13:13 »
kommer lidt an på hvor mange. J

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2016, 13:15 »
De første par uger holder jeg mine enten i et meget stort akvarie eller i sorte plastikbaljer. Jeg bruger easy strø i bunden. Efter to uger kommer de over i stalden til de andre høns, dog i et aflukke for sig selv med adgang til varmelampe og afskærmet for træk. Efter 3-4 uger bliver der lukket op til de andre høns, men med havehegn imellem, så kyllingerne selv kan styre om de vil gå ind til de voksne.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Vesterby

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2016, 13:22 »
Jeg bruger en palle med to kanter på, og en plade i bunden, som strøelse bruger jeg spåner. Der kan være en varmelampe i, så kyllingerne selv kan søge ind under lampen. Hvis der er mange kyllinger bruger man bare to paller. Lampen hæves efterhånden som varme behovet bliver mindre. Når de er uden varmebehov, har jeg lille hønsegård med hus, de kan komme ud i, der kan de se de andre høns, som de så efterhånden kommer ind til.

Offline Quiby

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2016, 13:33 »
Er der ordenligt med luft nede i et akvarie til dem?
Jeg skal ikke selv holde kyllinger, tror jeg da ikke :P er blot nybegynder og nysgerrig på om det kan gøres på mange forskellige måder :)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2016, 13:52 »
Der er fint med luft i akvariet. Det er ret stort, tror det er min 120×50 cm. Tænker at der da ikke er mindre udskiftning af luft end i en papkasse :) der er jo ikke top på.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 15 Marts , 2016, 00:57 »
Jeg har to marsvinebure jeg bruger, med varmelampe over. Når de er varmefri, kommer de i hønsefræser i haven hvor de kan se de andre. Når de så ser voksne ud, bliver de sat ind til de store en eller anden sen aften.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 15 Marts , 2016, 18:53 »
Kaninbur med varmelampe de første 3 uger, og så ud i laden i en løbergård lavet af paller. Der har de en gammel griselampe som varmelampe. Jeg bruger hø eller spåner som strøelse.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jay

• Bruger
« Svar #8 Dato: 16 Marts , 2016, 12:52 »
Lige nu hvor det er så koldt så foregår den første uge i et kaninbur indenfor med varmelampe, efter de er en uge gammel kommer de ud i en hesteboks med varmelampe. Jeg bruge spåner som bundstrøelse
3,3 Bielefelde
0,5 Isa Brown
1,0 Stor fed rød missekat
1,1 Så kaldte kamphunde
0,1 Dejlig Kone

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #9 Dato: 17 Marts , 2016, 20:29 »
Jeg har kun haft i alt tre hold kyllinger indtil videre. Men vi har dem i orangeriet i et af bedene. Dvs. De går direkte på jorden i en lille hønsefræser der lige passer ned i bedet. I den ene ende er der faste sider på og der hænger varmelampen og så er der et let plastik termotag på. Vi har katte, så kyllingerne skal være helt sikret mod dem. I takt med at de vokser lukker jeg op så de kan gå i alle orangeriets bede. Det er super her i det endnu lidt kolde vejr, og så får jeg gødet bedene samtidig. Dette hold kyllinger skal gå der til de er varmefri og så kommer de i en større hønsefræser nede i haven, hvor de andre høns går, så de kan vænne sig til hinanden inden vi sætter dem sammen.
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster