Ja det er et rigtig godt billede Finn.. Og hvor er dine høns dog smukke i lysets skær.

Ja, hun burde flygte.. Og dette gjorde hun også.. dog ikke synderligt hurtigt igår.. Lod mærke til at hun fulgte dog den anden wyandot.. men holdte sig allligevel lidt for sig selv. Så ikke ud som om hun ville spise heller? Men tror da hun har fået lidt havregryn i sig.. Da gemalen kastede nogle ud da han lukkede dem ud. jeg prøvede dog senere at give hende lidt moset banan med A38. men hun virkede ikke så interesseret..Og gik straks hvis de andre kom for nær. Selv om jeg agerede Hane

tror jeg betragtes som hane til dels.. For puttemor er stoppet hakkeriet, lige så snart jeg sagde fra.. (det var lørdag)
kan desværre ikke sige hvad der skete mere den dag.. da vi skulle bort.. Fik en nabo til at lukke dem ind.. og han fortalte de gik ind af sig selv.. Dog sad de 2 wyandotter på en af redekasserne godt trykket sammen ligesom orpingtonen gjorde i starten (Puttemors redekasse som hun også sov i) Men overraskende nok.. så sad både Puttemor og orpingtonen sammen på siddepinden tættest mod indgangen. Sådan var det også da jeg kom hjem.
Idag står hun så bare stille den lille wyandotter

Og sover meget.. Hun er blevet sat ind i hønsehuset og ligger i en reddekasse.. Hun har dog spist lidt mere (et grovvalset havregryn og lidt revet æble og gulerod samt nippet lidt til skallerne).. Og drukket en del vand, da jeg satte hende ned til foderet.. Så trykkede hun sig over i hjørnet og jeg satte hende på siddepinden, hvorpå hun gik ind i redekassen igen.
Jeg tjekkede dem begge for utøj på markedet, kalkben og begge havde fin popo og kloak. Og der er intet at se.. ville også blive lidt overrasket over det, da de begge er vaccineret og blev ringmærket inden jeg fik dem med hjem.

måske lidt naivt.. Men kan da ikke andet end tro end det er under ordnede forhold de er solgt.
har tjekket hende en gang mere også om der måske skulle være et æg der sad fast?, .. Og der stadig intet at se.. Tror det eneste der er , det virker bare så opgivende fra hendes side og hun sover meget og hendes øjne er stadig blanke når hun kigger..
Hendes klatter er dog gule.. det har jeg aldrig set før.. men det er jo som oftest maden jo.. Ligesom rødbede går igennem

Og så at hendes kam er lidt mat.. men det kan jo være årstiden og orpingtonens var jo næsten hel hvid da hun kom hertil.
Den anden Wyandotter går tit ind og kigger til hende.. Og det er der jo intet galt i.. Blot dejligt at se.
Jeg håber i kan finde hovede og hale i mit lidt lange indlæg..