Lene Skelmose - hvor har du dog ret. Egentlig syntes jeg de forskellige hjemmesider er meget godt sat op - de er overskuelige - selvfølgelig kan der mangle noget, men generelt syntes jeg de er ok.
Men så kommer det store problem - de er - som du også gør opmærksom på - MEGET stillestående. Det er som om der ikke sker noget. Jeg er også faldet over, hvor gamle indlæggene er - billederne -hvis der er nogle - er også taget for år siden.
Mit første møde med en stillestående hjemmeside var DFfR´ Der skifter billeder i et væk, det er godt nok (selv om det er de samme og de samme der går igen og igen). Men ellers sker der ikke noget. Jeg forespurgte til indlæg og fik at vide, at de ville skrive om udstillingerne, når vi kom nærmere datoen for afholdelsen af samme. Der skulle gå 5 måneder før der kom noget om dette. Ikke for at kritisere hjemmesiden, kun for at eksemplificere.
Det er meget arbejdskrævende at holde fanen højt mht, hele tiden at ajourføre og indsætte nye indlæg på en hjemmeside. Det kræver folk, der har tiden og lysten til et sådant job. Det kræver også. at der er medlemmer af den enkelte forening, der er aktive og som kommer med indput.
Jeg tror også at alderen på medlemmerne af foreningerne og måske særlig dem der er i bestyrelserne gør, at det kniber med viden om dette særlige medie. Vi må jo nok indrømme, at de fleste, ikke har beskæftiget sig med hjemmesider og internet og derfor kan stå noget usikker på. hvad der kræves i dag på dette medie.
Det kan jo være noget af en udfordring at lægge kuglepennen og gribe tastaturet i stedet, når man aldrig har haft det, som et naturligt, dagligt arbejdsredskab.
Min opfordring på denne front er, at de af os der har lagt kuglepennen for mange år siden
, skal tilbyde vores hjælp, til at - måske - forbedre og støtte foreningernes arbejde med hjemmesiderne. Vi må påtage os den pligt, at udæske vore ældre kollegaer for den enorme viden de har om hold af fjerkræ - se den mangler vi (nogen af os) jo - os med tastaturerne
Jeg har en tro på, at et sådant samarbejde ville være meget frugtbart.