Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hej i kloge!!!  (Læst 4029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gitteholk

• Passiv bruger
Hej i kloge!!!
« Dato: 09 Maj , 2009, 22:33 »
Jeg har købt rugeæg fra et sted hvor flere slags høns går sammen (lys sussex, mørk sussex og røde amerikanere). Vil kyllingerne blive blandings høns eller foretrækker hanen sin egen race af høns?
Jeg håber nogen kan hjælpe med et svar!!!

Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline mathias christensen

• Passiv bruger
Sv: Hej i kloge!!!
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2009, 22:37 »
det vil blive blandingshøns
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2009, 22:52 »
Nu er jeg jo ikke så klog, men hvis jeg blev lukket ind i et harem med sorte, røde, gule og hvide, så tror jeg da, at der ville blive en ret så broget flok *g *g *g
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2009, 23:10 »
Ej Børge din pervert  *g *g *g 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2009, 23:11 »
Det vil blive blandingshøns da kok vil gøre sit for at befrugte hele sin hønseflok. :)
og altså Børge  *g
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2009, 23:19 »
Tak for jeres svar. Ja det kan være jeg bare skulle ha tænkt som en mand... ha ha
Men det var ikke det svar som jeg havde håbet på. Jeg har nemlig mange æg i maskinen og havde ikke tænkt så langt... Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal kalde den slags høns jeg gerne skulle kunne sælge.

Tror I at jeg kan se på kyllingerne som daggamle om dog nogen skulle være ægte eller om de måske alle sammen ligner hinanden på det tidlige tidspunkt.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 10 Maj , 2009, 00:04 »
Jeg ville nok sælge dem som havehøns ;) Eller bare høns.
Nu ved jeg ikke hvilken farve hanen har, men de sorte budre du kunne kende fra de andre. Hvilken farve de andre har ved jeg ikke. Men hvis hanen er sort, så er det ikke sikkert at det skader de røde kyllinger, mange propper vist lidt sort blod i af og til for at gøre farven mere dyb rød....(tror jeg nok, men det kan nørderne sikkert svare på)

:)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 10 Maj , 2009, 06:05 »
De to sussex er da samme race, men de røde Amerikanere er jo hybrider, som man ikke plejer at avle på !! Hvordan var fordelingen ? var det hanerne der var Sussex eller ???

Og de fleste hanner ryger på alt ........... så det bliver helt klart blandinger.

Jeg hørte engang en historie om nogen, som fik en hankilling og en hunkilling, som var var helsøskende, de var indendørs katte, så de var ikke i kontakt med andre katte.
Lige pludselig fik hunkatten killinger !! det kunne de bestemt ikke forstå hvordan det kunne ske, for de var jo søskende, så de skulle jo ikke parre hinanden !!
« Senest Redigeret: 10 Maj , 2009, 06:12 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 10 Maj , 2009, 19:11 »
Du vil højst sandsyndligt ku kende amrikanerne, jeg rugede nemlig en stak blandingshøns ud for min svigerfar sidste år og dem der var amrikaner i lignede sådan set stadig amrikaner. :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.