Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Naboens høns/ænder  (Læst 4035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Minnie

• Passiv bruger
Naboens høns/ænder
« Dato: 01 Januar , 2016, 17:46 »
Hej! Håber nogle kan være behjælpelige her :)
Først vil jeg sige, at jeg absolut intet har imod mine naboer, jeg undrer mig bare over nogle ting. Vi bor indenfor bygrænsen, men de har ingen hane, og ænderne larmer ikke ret meget, så det er ikke derfor jeg skriver her :)

For det første så synes jeg det er synd, at der går 5 høns + 5 ænder i en nok ca. 15 kvm indhegning. Er det ikke alt for lidt plads?

For det andet mener jeg, at der er noget med at høns og ænder ikke må gå sammen pga. smittefare ved fulgeinfluenza, men gælder det også private og gælder det egentligt stadig?

På forhånd tak!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Naboens høns/ænder
« Svar #1 Dato: 01 Januar , 2016, 17:48 »
Hønsefugle og svømmefugle må ikke gå sammen, og de må heller ikke kunne få næbkontakt med hinanden, og det gælder stadigvæk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 01 Januar , 2016, 17:51 »
Om der er for lidt plads, tja i Danmark er det (desværre) fuldt ud lovligt at have op til 13 høner (hybrid på ca. 1½-2 kg) pr. m2.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 01 Januar , 2016, 18:27 »
Det varer ikke længe før hele indhegningen er sovset ind i andeafføring, så alt er plader vådt og ulækkert.

Men det er jo også forbudt at holde dem sammen.

Offline Minnie

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2016, 11:32 »
1000 tak for svar :) Havde ikke lige tænkt på det med plads til f.eks. burhøns :(