Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En anden version af "den sorte spand"  (Læst 847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
En anden version af "den sorte spand"
« Dato: 15 December , 2015, 19:12 »
I eftermiddags, da jeg skulle lukke hønsene ind, kunne jeg ikke finde min sorte EA "Smukke". Hun går pt sammen med min maranflok, fordi hun er for hård ved sine oprindelige kamerater i "silkeflokken", som består af silkehane + diverse høner (silke, sussex, plymouth rock, blandinger mm). Men hun passer fint ind i maranflokken sammen med de andre mokker ;)

Nå, men væk var hun altså, og jeg ledte og ledte i hele haven, rundt om hus og stald, ude på vejen rundt om hus/stald, i selve stalden og udebygninger op til flere gange med lommelygte. Jeg kiggede efter om hun skulle være fløjet over til nogle af de andre hønseflokke, men hun var som sunket i jorden. Øv, øv og atter øv. Efter en times tid med at lede, gav jeg op, og håbede bare på, at hun ville dukke op i morgen, og ikke blive spist af ræven, som lusker omkring her hver aften og nat.

En sidste tur ind i hønsestalden, hvor jeg lige ville samle en spand op, som var væltet ned på gulvet og vendte på hovedet..... og under spanden lå Smukke :) Nej hvor blev jeg glad, og det gjorde Smukke vist også. Hun havde travlt med at komme ind til de andre høns :)

Her ses Smukke til højre, da hun endnu gik sammen med den blandede flok.

Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: En anden version af "den sorte spand"
« Svar #1 Dato: 15 December , 2015, 19:13 »
Hov... ville egentlig ha lagt denne under "Hyggesnak", men måske en moderator vil være sød og flytte den :)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 15 December , 2015, 19:35 »
Jeg har flyttet din tråd til Hyggesnak  ;)

Godt du lige ville rydde op og sætte spanden, som en spand nu skal stå.
Jeg prøvede noget lignende i foråret, hvor en af mine høner forsvandt en formiddag ... det sker ellers aldrig. Jeg ledte og ledte ude og inde og i nabolaget hele dage og hele aftenen, men væk var hun. Ingen høne stod sulten og utålmodig om morgenen og jeg var meget trist. Jeg foretog endnu en hønesøgning hele formiddagen, men hønen var væk.
Sidst på eftermiddagen sad jeg så i trist humør i haven på en lidt afsides havebænk - og pludselig synes jeg at ane en svag hønsejamren. Lyden blev lokaliseret til et værksted, hvor jeg i øvrigt havde ledt flere gange. Kun èn ting havde jeg ikke bemærket eller kigget i. Et kattetoilet med buet låg var faldet ned fra en hylde - åbningen vendte ned mod en kasse med ragelse. Inde i det selvskabte fængsel sad Majse  *o 29 timers indespærring var straffen for Majses nysgerrighed.
Hun var ved godt mod, men meget, meget tørstig og tydeligt glad for at komme fri igen
« Senest Redigeret: 15 December , 2015, 19:36 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 15 December , 2015, 20:20 »
Puha det var også længe at være fanget. Godt du fandt hende )