Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan du se dine høns?  (Læst 1625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Kan du se dine høns?
« Dato: 04 December , 2015, 22:13 »
Et kig ud af mit køkkenvindue en dag her i efteråret... hvor er det altså hyggeligt at kunne se hønsene det meste af tiden, og følge med i hvad de går og laver :) Kan du se dine høns indefra dit hus?

Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Kan du se dine høns?
« Svar #1 Dato: 05 December , 2015, 01:12 »
Dette billede er taget lige udenfor mit køkken. Fra køkkenet, kan jeg daglig følge alle høns´ virketrang i bedene og på græsplænen.

Det er nemlig hyggeligt, at følge dem, siddende ved spisebordet, bene oppe og en kop kaffe.
Ser de en, stimler de samme og ser gerne, man giver dem lidt godt at spise. :angel:

Offline Tante Brun

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 December , 2015, 10:24 »
Ja, når jeg sidder i yndlingslænestolen har jeg fuld udsigt til hønsegården. Hvis jeg ellers kan finde ud af at vedhæfte det dårlige billede, ser man her noget af den åbne gård, med indbygget paraply. Fra stuen kan man også se ind i den lukkede volieregård. Det er fantastisk underholdning, og især nu er det jo dejligt at man ikke skal ud med kaffen for at sidde og nyde synet af dem.
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 December , 2015, 11:22 »
Jeg har udsigt fra min hjemmearbejdsplads ved computeren til mit lille hønsehus, hvor de unge høner går. Helga spærrer lige for et billede, men det ser ellers ok hyggeligt ud.
Nogle maraner, nogle araucana.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 December , 2015, 12:27 »
Jo - jo. Sidder her i gyngestolen og kan overskue en stor del af haven. Dejligt tidsfordriv. Giver så også lige en pause i den årlige julerengøring.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 December , 2015, 12:32 »
Og så lige et billede der illustrerer hvorfor pause er sådan en god ting - også til at  læse dagens afsnit af det herlige juleeventyr!!!! Et ekstra julekrydderi :)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #6 Dato: 05 December , 2015, 12:55 »
Herlige billeder :) udover mine hønsegårde, som jeg kan se fra køkkenet i forhaven, så har jeg min sommergård i baghaven, som jeg bruger til unghaner et stykke tid. Den kan jeg sidde i stuen og se ud i.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #7 Dato: 05 December , 2015, 13:05 »
Jeg har også udsigt til hønsegård, som dog sjældent er i brug til andet end kyllinger. Desværre har jeg også udsigt til at jeg snart skal have udskiftet overdækningen. Gennemsigtig voksdug som har overlevet Allan, Bodil .....og Gorm, men Helga og den efterfølgende blæst tager vist livet af den  :(

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 06 December , 2015, 10:02 »
Både og. Hønsegårdene er på den anden side af vores lille vej, og de kan ikke ses fra huset, så kun når hønsene er ude, og de går op bagest i folden kan jeg se dem fra køkkenvinduet. Nå ja, så er der selvfølgelig udbryderdamerne, som kommer og tigger foran køkkenvinduet næsten hver dag. De kan ikke bare ses, de høres når de jamrer sig for at få opmærksomhed ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 December , 2015, 21:07 »
Hej...om jeg kan se hønsene....ja, når jeg går på badeværelset, så kigger jeg lige ud i hønsegården (altså, gennem vinduet)...og til hønsehuset. Det ligger ud for husets nordgavl, inde i haven, omkranset af træer, buske og en hæk mod øst.
 :)...men, jeg går gerne derud mange gange i løbet af sådan en juleferietid, som nu....i dag har de fået lækkerier både i form af køkkenaffald, og, jeg var da også ude med leen for at slå noget grønt til dem tidligere i dag. ... og, for at hente æg ind, og tage skidtet fra skidtbrædtet, hvilket jeg gør hver dag.
Det er jo umuligt at holde sig fra hønsehus og hønsegård, når man bliver modtaget af en flok nysgerrige høns på 15 styk.  :) :) :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 28 December , 2015, 07:20 »
Min flok er fritgående i haven - og de skal nok sørge for, at jeg kan se dem

« Senest Redigeret: 28 December , 2015, 09:01 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 December , 2015, 08:06 »
ha ha...Helle, ja, de er ikke lette at overse..... :)  /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 28 December , 2015, 22:24 »
@Helle det er fantastisk som de er nysgerrige. Jeg er forundret over, at de kan se en gennem vinduet/glas døren. Man skal bare vise sig i få sekunder og de har set en.   :)