Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skæv kylling  (Læst 11197 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Skæv kylling
« Dato: 09 Maj , 2009, 09:04 »
I går morges, da jeg lukkede hønsene ud, gik en af kyllingerne (næsten 5 uger) med hovedet i en underlig skæv vinkel. Det hjalp dog lidt da den kom ud og jeg regnede med at det kunne være fordi den havde fået et skub/spark fra en af de større høns fordi alle gerne vil ud på samme tid.
Her til morgen var det dog værre endnu. Den sad i et hjørne og kunne ikke rigtig finde ud af at komme ud derfra fordi hovedet sad helt skævt. Jeg tog den op og kiggede på den. Den er fuld af liv og pipper højlydt, men hovedet sidder altså ikke som det skal. u er den ude i hønsegården med de andre og det går lidt bedre.
Men hvad er der galt med den?
Er der nogen der har set dette før?
I får lige et par billeder af den:

Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Skæv kylling
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2009, 09:23 »
Umiddelbartmvil jeg tro at den har fået et hårdt slag eller hak mod hovedet. Var det min ville jeg aflive den. Tror der er sket et eller andet inde i hjernen  :-\

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2009, 09:29 »
Ja, den ser ikke helt godt ud. Når den går rundt i gården, sidder hovedet lidt bedre meeen... godt er det ikke.

Slagte uvorne haner kan jeg sagtens, men sådan en lille kylling... Tror lige jeg må alliere mig med David denne gang - hvis der ikke er andre udveje. :'(
Mange hilsner
Stinne

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2009, 09:48 »
Sådan en har jeg også haft.
Den havde ikke fået slag eller på anden måde noget som kunne gøre den skæv.
I et hold maskin udrugede var den der bare pludselig en dag   :o meget skæv.
Den fes rundt og havde det helt fint, men kunne jo ikke se maden og den løb ind i ting,  såå den blev aflivet :'( det var klart det bedste for den
Har et billed men kan ikke lige finde den, kommer måske senere
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2009, 09:52 »
fundet... *y *y
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2009, 13:02 »
Jeg ville også aflive den. Jeg ved ikke hvad det kan være, men jeg tror ikke at dens hovede retter sig igen, desværre :/
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2009, 14:26 »
Stinne sådan har den da ikke set ud hele tiden, eller har den, jeg tror også jeg ville gå den tunge vej og aflive den,  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2009, 14:54 »
Berit @ Nej det var først i går, da jeg lukkede dem alle ud at den pludselig var sådan. Tro den er blevet ramt af en af de andre og har fået en nerveskade.

Nu er den i hvert fald lige blevet aflivet. David mente ikke han havde andel i hønseholdet, når det var en lille kylling, der skulle aflives. :-\ Så jeg har lige selv gjort det, så jeg er lidt ked af det lige nu. Puha, men den ville ikke få et godt liv og hvis det var en nerve, der var blevet beskadiget. Så ville det være svært for den at blive "normal" igen.

For at det ikke skal være løgn så faldt vores stærekasse med to nyudklækkede unger ned. Den er kommet på plads og forældrene har været forbi og set at kassen er oppe igen - og sat rigtig godt fast!! Håber de vender tilbage til ungerne.
Og til sidst så er en af de andre af de små kyllinger (lille Bajer) rendt væk. Jeg har været ude og lede sammen med min venindes hund, der er på pasning her. Jeg kan bare ikke finde ham. Pis, for at sige det helt ærligt. Håber snart han finder hjem igen, så bliver mit humør helt sikkert bedre. :'(
Mange hilsner
Stinne

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 09 Maj , 2009, 15:00 »
For fanden da, Stinne!

:'(   *t

Lille Bajer SKAL vende hjem.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 09 Maj , 2009, 15:10 »
Øv, Stinne, det er bare for meget  *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #10 Dato: 09 Maj , 2009, 15:12 »
Ja han SKAL bare komme hjem. Det er desuden Silas' kylling og hans tidligere høne faldt jo død om en nat, så det er ikke så godt.

Men for at det ikke skal være tårer og trist det hele kan jeg da lige sige at jeg lige har lagt rugeæg i min fine blå maskine. Godt nok kun 7 stk - det var hvad vi kunne skrabe sammen fra min søsters høns - men det er da superspændende alligevel. Helt hjemmelavede kyllinger. :P
Mange hilsner
Stinne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 09 Maj , 2009, 15:15 »
Det var trist Stinne :/.. Godt med lidtm opmuntring midt i alt det trælse :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 09 Maj , 2009, 15:15 »
YES!!

<M *d *k
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 09 Maj , 2009, 17:11 »
 *b Du skal have en ordentligt trøstekrammer, og så pøj med dem i maskinen, de blå silke er gode til at lægge befrugtet æg  *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #14 Dato: 09 Maj , 2009, 18:30 »
Tak skal I have. :-*
Det er bare så dejligt at man kan "tude ud" her når det går lidt skævt.

Bajer er fundet. Vores nabo kom og fortalte mig at han var kommet til at gå igennem et lille bitte hul ind til naboen. Der bor naboens springer spaniel også og den havde selv-barf'et lidt og snuppet Bajer i to hurtige haps. Hunden syntes det var ugens (om ikke årets) højdepunkt og kyllingen har ikke opdaget noget som helst.
De sidste timer har jeg været hele hønsegården igennem for at se om der skulle være andre små huller, men det er der ikke. Så nu er Tante Skraps kyllingeskare blevet halveret i dag. Jeg tror nu ikke hun tager sig synderligt af det.
Så det er da godt der ligger flere kyllinge-wannabes i maskinen og de har samme forældre som de blå Tante Skrap rugede ud (som dengang var Berits - nu min søsters). Der var befrugtningen på 100%, så det bliver slet ikke bedre. <L
Mange hilsner
Stinne