Konkurrencetid!
Der er jo kun en måned til jul. Den forhåbentlig sidste jul hvor du ikke kan købe en slagtet and eller gås ved stalddøren som er klar til at blive puttet i ovnen, men hvor du selv er nødt til at fjerne indvoldene.
I den anledning holder vi en lille gættekonkurrence. Præmien er et krus eller en hønsegrydelap efter eget valg (se foto)
Spørgsmålet er
Hvilken Fødevareminister ændrede reglerne, så det er tilladt for JÆGERE at levere vildt direkte til restauranter? Da hun indførte reglerne (iøvrigt uden store risikovurderinger) sagde hun
"jeg er stødt på en del restauratører og kokke, som klagede over, at det ikke var muligt at aftage vildt fra lokale jægere, og da kokke jo har en særlig baggrund for at kunne kontrollere kødkvalitet, var jeg ikke betænkelig ved at åbne for, at restauranter kan aftage vildt fra den enkelte jæger" og "Det er mit håb, at dette initiativ vil give flere danskere mulighed for at nyde vildt på vores restauranter"
Svar på spørgsmålet ved at skrive kommentar med det rigtige svar. Undlad venligst at afsløre for meget i eventuelle kommentarer. Konkurrencen løber til 25/11 kl. 21.
Herefter trækkes lod blandt de rigtige besvarelser.
Var det
A) Mariann Fischer Boel
B) Mette Gjerskov
C) Eva Kjer Hansen